Waar gaat de reis heen.
Moderator: trucker10
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
Re: Waar gaat de reis heen.
woensdag 21-1: Beverwijk > 1x la Heemskerk > 1x la Zaandam > 2x la Purmerend > 1x lo Amsterdam-noord > 1x lo + 1x la Amstelveen > 1x lo Leiderdorp > 1x lo + 1x la Purmerend > 1x lo + 1x la Zwaag > 1x lo + 2x la Alkmaar-noord > 1x lo Amsterdam-Sloten > 1x lo Heemstede > 2x lo Heemskerk > Beverwijk
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 5 lader auto transporter
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
donderdag 22-1: Beverwijk > 2x lo Heemskerk (nog van gisteren) > 2x la Purmerend > 1x lo + 1x la Zwaag > 1x la Amsterdam-Zuidoost > 1x lo Mijdrecht > 2x la Hillegom > 2x lo + 2x la Leiderdorp > 1x lo Zaandam > 1x lo Zaandam > 2x la Duivendrecht > 4x lo Lijnden > Beverwijk
gr. Cor
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
donderdag 29-1: Beverwijk > 1x la Zaandam > 1x la Purmerend > 1x la Duivendrecht > 1x lo Oosterhout > 1x lo Breda > 1x la Tilburg > 1x lo Waalwijk > 2x la Gouda > 1x lo Rijswijk > 1x lo Heemstede > 1x la Velserbroek > 1x lo Zaandam > Beverwijk
gr. Cor
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
vrijdag: 30-1: Beverwijk > 1x la Amsterdam-zuidoost > 1x la Mijdrecht > 1x la Utrecht > 1x lo Houten > 2x lo Tilburg > 2x lo + 4x la depot, Waalwijk > 4x lo Haarlemmermeer (Lijnden) > Beverwijk
gr. Cor
Ik ben al bijna 2 weken te vinden rondom Schagen. Samen met mijn jongste zoon alle elektrische krols van volle accupakketten voorzien. Het baanvak tussen Heerhugowaard en Den Helder ligt er uit voor groot onderhoud en dat willen ze zoveel mogelijk zero emmision doen.
Dus mooi met de elektric op pad
Dus mooi met de elektric op pad
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
Dinsdag 3-2: Beverwijk > 1x la Heemskerk > 3x la Purmerend > 1x Lo Berkel en Rodenrijs > 1x la Zevenhuizen > 1x Lo Dordrecht > 1x Lo + 1x la Roosendaal > 3x Lo Waalwijk > 2x la Tilburg > 2x Lo Bergschenhoek > Beverwijk
gr. Cor
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
woensdag 4-2: Beverwijk > 1x la Heemskerk > 1x la Hillegom > 1x lo Capelle a/d IJssel > 3x la Rotterdam-Charlois > 4x lo + 2x la Waalwijk > 1x lo Tilburg > 1x la Tilburg > 1x lo Tilburg > 1x lo Houten > 1x la Utrecht-Lage Weide > 1x lo Zwaag > Beverwijk
gr. Cor
- steenhaas1
- Admin
Morgen maar twee ritjes, Heteren Almere en Almelo naar Ridderkerk.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
donderdag 5-: Beverwijk > 4x la Lisserbroek > 4x lo + 4x la depot, Waalwijk > 1x lo + 1x la Culemborg > 1x lo Amersfoort > 2x lo Amersfoort > 1x lo Amsterdam-zuidoost > Beverwijk
gr. Cor
- steenhaas1
- Admin
Morgen hetzelfde als vandaag.
aan het eind van de weg
- steenhaas1
- Admin
Mijn trailer moet nu groot onderhoud, ik zou eerst met een auto van ons dochter bedrijf rijden maar die is maandag ook in de garage. Dus eerst maandag met de elektruck op pad maandag, ff voorladen was de bedoeling maar het enige wat het deed op de ook elektrische kraan deed was het licht en de claxon.
Onze monteur erbij, gebeld met de kranendokter accu vervangen
(ja er zit ook een gewone accu in) maar geen resultaat.
Monteur van de kraan erbij, die kon het ook niet verhelpen verzat een canbus storing in....
Die kunnen ze in Driebruggen niet verhelpen dus dan daar maar de kraan wisselen.
Laden op de werf voor Woerden en Utrecht dan Spijk voor Nieuwegein en onderweg nog een keer opladen anders redt de elektruck het niet. Mijn eigen auto redt het een week op een volle tank.
Onze monteur erbij, gebeld met de kranendokter accu vervangen
(ja er zit ook een gewone accu in) maar geen resultaat.
Monteur van de kraan erbij, die kon het ook niet verhelpen verzat een canbus storing in....
Die kunnen ze in Driebruggen niet verhelpen dus dan daar maar de kraan wisselen.
Laden op de werf voor Woerden en Utrecht dan Spijk voor Nieuwegein en onderweg nog een keer opladen anders redt de elektruck het niet. Mijn eigen auto redt het een week op een volle tank.
aan het eind van de weg
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
Heerlijk he, dat elektrische spul (NOT) Vandaar dat ik gewoon een ouderwetse diesel krijg, bij ons willen ze er absoluut nog niet aan.
Helaas zijn de gereedschapskisten voor aan het chassis van de trekker niet op voorraad dus de levering van de trucks laat nog ff wachten, ze zijn al bestikkend, dus zal ergens maart worden (hoop ik)
Helaas zijn de gereedschapskisten voor aan het chassis van de trekker niet op voorraad dus de levering van de trucks laat nog ff wachten, ze zijn al bestikkend, dus zal ergens maart worden (hoop ik)
gr. Cor
- steenhaas1
- Admin
Woerden was vervallen, volle vracht voor drie plekken Leidsche Rijn en dan naar Spijk.
Op de terugweg moest er opgeladen worden, Shell Schaarsbergen (A12 tussen Waterberg en Grijsoord) netjes gedaan wat er stond en er kwam laden in beeld. In de auto gekeken wat daar gebeurde, er werd geladen maar niet meetbaar. Nog een paar keer geprobeerd, toen het nummer gebeld wat op de paal stond "het is op dit moment (15:10) erg druk" dat klopte. Na 20 minuten nog niemand aan de lijn, dus m'n collega eens gebeld probeer maar ergens anders dan.
Dat werd Ede, daar mislukte ook de eerste poging, gelukkig lukte tweede keer wel. Met eerst 99 en toen de auto die bij een andere paal stond te laden klaar was ging hij naar 120 kw, na 45 minuten was er genoeg bijgeladen om op de zaak te komen en 25% lading over te hebben. Bij Schaarsbergen had waarschijnlijk het laden dubbel zo snel gegaan.
Op de zaak is de snellader bijna klaar en dus gaat het daar nog maar met 35kw, m'n collega heeft het er over dat hij met 60% moet beginnen om de volgende ochtend met 100% te starten.
Heerlijk zo'n ding, de kraan was trouwens ook al zo goed als leeg.
Op de terugweg moest er opgeladen worden, Shell Schaarsbergen (A12 tussen Waterberg en Grijsoord) netjes gedaan wat er stond en er kwam laden in beeld. In de auto gekeken wat daar gebeurde, er werd geladen maar niet meetbaar. Nog een paar keer geprobeerd, toen het nummer gebeld wat op de paal stond "het is op dit moment (15:10) erg druk" dat klopte. Na 20 minuten nog niemand aan de lijn, dus m'n collega eens gebeld probeer maar ergens anders dan.
Dat werd Ede, daar mislukte ook de eerste poging, gelukkig lukte tweede keer wel. Met eerst 99 en toen de auto die bij een andere paal stond te laden klaar was ging hij naar 120 kw, na 45 minuten was er genoeg bijgeladen om op de zaak te komen en 25% lading over te hebben. Bij Schaarsbergen had waarschijnlijk het laden dubbel zo snel gegaan.
Op de zaak is de snellader bijna klaar en dus gaat het daar nog maar met 35kw, m'n collega heeft het er over dat hij met 60% moet beginnen om de volgende ochtend met 100% te starten.
Heerlijk zo'n ding, de kraan was trouwens ook al zo goed als leeg.
aan het eind van de weg
Prachtig spullen elektrisch. Ik heb er 2 weken 24 uurs diensten mee gedraaid samen met mijn jongste zoon die al bijna 1.5 jaar lang draait met een elektrische kraanwagen.cortrans schreef: 07 feb 2026, 15:34 Heerlijk he, dat elektrische spul (NOT) Vandaar dat ik gewoon een ouderwetse diesel krijg, bij ons willen ze er absoluut nog niet aan.
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen zoals jij die het hoogste woord voeren dat het bij hun niet gaat gebeuren die elektrische zooi. Maar als je uiteindelijk door gaat vragen is het een onderbuik gevoel en ze hebben het van horen zeggen. Ik heb er 2 weken lang dagelijks mee mogen werken, heerlijk die rust en wat een souplesse. Mij mogen ze hem geven, en dat is uit eigen ervaring
Het werken met electrisch vraagt wat planning, kan ik uit mijn ervaring zeggen.
Is dan wel een luxewagen, maar wel heel europa door.
Heeft mij een week of veel gekost om er aan te wennen.
Maar na 2 jaar ervaring kan ik zeggen als bij de volgende (over 3 jaar) de actieradius vergroot is of de laadtijd behoorlijk gereduceerd, ga ik weer voor een electrische.
Groet Ron
Maar na 2 jaar ervaring kan ik zeggen als bij de volgende (over 3 jaar) de actieradius vergroot is of de laadtijd behoorlijk gereduceerd, ga ik weer voor een electrische.
Groet Ron
Melkrobots, voerrobots en transport naar Scandinavie, heeft allemaal 1 ding gemeen.....Ayla
Ik rijd zelf al 1.5 jaar elektrisch privé.ayla schreef: 10 feb 2026, 15:27 Het werken met electrisch vraagt wat planning, kan ik uit mijn ervaring zeggen.
Groet Ron
Goedkoper dan dit kan ik niet rijden omdat ik nog gebruik kon maken van wat subsidie regelingen en mag ik hem afschrijven in 3 jaar.
Okk kan ik gratis opladen thuis. Ik heb nu onderweg 5 keer op moeten laden en heb er nu 25.000 km mee gereden. Na 1 jaar moest de auto voor een beurt, koste 115 euro.
Verder niets geen kosten, ook de banden zijn nog prima terwijl mensen vaak roepen dat die slijten waar je bij staat.
Bandenslijtage heeft te maken met de rechtervoet
Kan ik uit ervaring vertellen.....
Spinnende banden bij het stoplicht.
Verder is het een leasebak van de baas, dus geen centje kosten hier (sterker nog, ik verdien aan de laadpaal bij mij thuis).
Groet Ron
Kan ik uit ervaring vertellen.....
Spinnende banden bij het stoplicht.
Verder is het een leasebak van de baas, dus geen centje kosten hier (sterker nog, ik verdien aan de laadpaal bij mij thuis).
Groet Ron
Melkrobots, voerrobots en transport naar Scandinavie, heeft allemaal 1 ding gemeen.....Ayla
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
Over de rust en het rijden ermee, zul je mij niet horren klagen Ron, wat het grote probleem is, is dat ik een vaste parkeerplaats huurt bij een ander transportbedrijf hier in Beverwijk. Zij zullen de kosten voor een oplaadplek zeker niet op zich nemen, en voor die 2,5 jaar die ik nog moet tot mijn pensioen, is de investering dus ook niet rendabel. Verder staan veel van onze trucks niet op het hoofdkantoor in Waalwijk geparkeerd, dus opladen op de zaak zal dan ook geen optie zijn, omdat ik niet dagelijks in Waalwijk ben.Shompie schreef: 10 feb 2026, 14:30Prachtig spullen elektrisch. Ik heb er 2 weken 24 uurs diensten mee gedraaid samen met mijn jongste zoon die al bijna 1.5 jaar lang draait met een elektrische kraanwagen.cortrans schreef: 07 feb 2026, 15:34 Heerlijk he, dat elektrische spul (NOT) Vandaar dat ik gewoon een ouderwetse diesel krijg, bij ons willen ze er absoluut nog niet aan.
Ik moet altijd een beetje lachen om mensen zoals jij die het hoogste woord voeren dat het bij hun niet gaat gebeuren die elektrische zooi. Maar als je uiteindelijk door gaat vragen is het een onderbuik gevoel en ze hebben het van horen zeggen. Ik heb er 2 weken lang dagelijks mee mogen werken, heerlijk die rust en wat een souplesse. Mij mogen ze hem geven, en dat is uit eigen ervaring
Als alle elektrische trucks in de nacht op een vaste plek in Waalwijk zouden staan zou het misschien anders zijn.
En ja, als een chauffeur bij dit grote autobedrijf met 38 verschillende auto merken, die ook weer vele elektrische types hebben zien wij nog dagwlijks alle ellende die elektrische auto’s hebben. Tuurlijk zal de techniek steeds beter worden, maar ik ben er nog steeds geen voorstander van (persoonlijk), mede omdat ik thuis ook geen mogelijkheden heb met (goedkoop) opladen, en omdat ik meermaals per jaar een 1500 kg caravan ermee trekt, o.a. naar Spanje en terug
gr. Cor
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
Kijk, je schrijft het zelf ook al. Jij hebt thuis zonnepanelen, en laad daar dus de auto mee op, die mogelijkheid heb ik niet op een appartement, waardoor ik dus altijd bij een dure openbare laadpaal opladen zou moeten, en als particulier heb ik dus ook geen voordeel op afschrijven op de zaak zoals jij. Vandaar dat er in verhouding maar weinig particulieren zijn die elektrisch rijden, als ze in mijn situatie zouden zitten, omdat het dan wel duur rijden is.Shompie schreef: 10 feb 2026, 16:08Ik rijd zelf al 1.5 jaar elektrisch privé.ayla schreef: 10 feb 2026, 15:27 Het werken met electrisch vraagt wat planning, kan ik uit mijn ervaring zeggen.
Groet Ron
Goedkoper dan dit kan ik niet rijden omdat ik nog gebruik kon maken van wat subsidie regelingen en mag ik hem afschrijven in 3 jaar.
Okk kan ik gratis opladen thuis. Ik heb nu onderweg 5 keer op moeten laden en heb er nu 25.000 km mee gereden. Na 1 jaar moest de auto voor een beurt, koste 115 euro.
Verder niets geen kosten, ook de banden zijn nog prima terwijl mensen vaak roepen dat die slijten waar je bij staat.
gr. Cor
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
woensdag 11-2: 1x la Amsterdam-zuidoost > 3x la Amsterdam-zuidoost > 1x lo + 1x la Zaandam > 1x lo Alkmaar > 1x lo Heemskerk > 1x la Heemstede > 1x lo + 2x la Utrecht-Lage Weide > 2x lo Purmerend > 1x lo Zwaag > 1x la Zaandam > 1x lo Amsterdam-noord . Beverwijk
gr. Cor
Jeetje Cor, je loopt hopeloos achter. Steeds meer particulieren gaan elektrisch rijden. Maar goed het ging over vrachtwagens. Jou werkgever gaat er gelukkig nog niet aan zeg je, waarom gelukkig? Heb je er ervaring mee, betaald jou baas de tijd van het opladen niet. Ik heb 14 dagen achter elkaar elektrisch gereden en gewerkt. En de tijd die ik aan de oplader stond is gewoon betaald. En dan de rust die een Electric meebrengt, zeker als je aan het kranen bent heerlijk. En dan heb ik het nog niet eens over een auto van ruim 30 ton die met de personenauto's mee kan rijden in het verkeer. Die van mijn jongste heeft ruim 600 pk.cortrans schreef: 10 feb 2026, 19:17Kijk, je schrijft het zelf ook al. Jij hebt thuis zonnepanelen, en laad daar dus de auto mee op, die mogelijkheid heb ik niet op een appartement, waardoor ik dus altijd bij een dure openbare laadpaal opladen zou moeten, en als particulier heb ik dus ook geen voordeel op afschrijven op de zaak zoals jij. Vandaar dat er in verhouding maar weinig particulieren zijn die elektrisch rijden, als ze in mijn situatie zouden zitten, omdat het dan wel duur rijden is.Shompie schreef: 10 feb 2026, 16:08Ik rijd zelf al 1.5 jaar elektrisch privé.ayla schreef: 10 feb 2026, 15:27 Het werken met electrisch vraagt wat planning, kan ik uit mijn ervaring zeggen.
Groet Ron
Ik denk eerder dat het een onderbuik gevoel is. Wand goede argumenten zeker in het binnenland werk hoor ik nooit
Dat opladen van een vrachtwagen vinden ze bij Van Mossel toch wel een oplossing voor?
Ze hebben zoveel vestigingen, dat er in Beverwijk of omgeving ook vast wel 1 is, waar jij s'nachts de auto kan opladen/stallen.
Prive kan je ook gewoon contracten afsluiten met bepaalde stroomleveranciers, zodat je een pasje krijgt en goedkoop kan laden. Net zoals een tankpas.
Groet Ron
Ze hebben zoveel vestigingen, dat er in Beverwijk of omgeving ook vast wel 1 is, waar jij s'nachts de auto kan opladen/stallen.
Prive kan je ook gewoon contracten afsluiten met bepaalde stroomleveranciers, zodat je een pasje krijgt en goedkoop kan laden. Net zoals een tankpas.
Groet Ron
Het gebeurt zelden maar als ik onderweg aan de lader ga gebruik ik mijn anwb pas.ayla schreef: 11 feb 2026, 09:14 Dat opladen van een vrachtwagen vinden ze bij Van Mossel toch wel een oplossing voor?
Groet Ron
Maar bij een stroom leverancier is dat goedkoper zeg jij?
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
Denk jij nu echt dat als we een vrachtwagen bij een filiaal kunnen stallen, dat ze dan geld zouden uitgeven aan een externe parkeer voorziening?ayla schreef: 11 feb 2026, 09:14 Dat opladen van een vrachtwagen vinden ze bij Van Mossel toch wel een oplossing voor?
Groet Ron
Juist rond al (bijna al) onze filialen is er een giga parkeerprobleem, dus is er zelden een lokatie waar je een vrachtwagen parkeren kan op eigen bedrijf.
In Lijnden hebben we een schadebedrijf van ons, waar in het verleden ook een motorwagen geparkeerd stond, ook deze chauffeur staat nu al vanaf de zomer bij een extern bedrijf geparkeerd omdat we de ruimte hard nodig hebben voor de personenauto’s. Hooguit bij ons hoofdkantoor zou dit mogelijk kunnen zijn, maar zoals voor mij, gaat dat niet op.
Heb ik ervaring met elektrische trucks??? Nee, wel met personenauto’s, en daar baseer ik mijn ervaringen mee
gr. Cor
-
cortrans
- Oldtimer
- Contacteer:
donderdag 12-2: 2x Mercedes la in Duivendrecht > 2x lo + 1x la Gouda > 1x la Gouda > 1x la Dordrecht > 1x la Dordrecht > 1x lo Rotterdam-Charlois > 2x lo Rotterdam-Autostrada > 3x la Rotterdam-noord > 2x lo Amsterdam-noord > 1x lo Purmerend > 1x lo Zaandam > Beverwijk
gr. Cor
Nou Cor, je heb dus wel eens met een elektrische personenauto gereden? Of misschien eentje met een storing op moeten halen?
Maar goed prima, maar dat een bedrijf als van Mossel niet de faciliteiten heeft om een vrachtwagen te laten parkeren of op te laden is best wel triest. Je zou denken dat zo'n bedrijf toch wel voorop wil lopen met innovaties.
Maar goed prima, maar dat een bedrijf als van Mossel niet de faciliteiten heeft om een vrachtwagen te laten parkeren of op te laden is best wel triest. Je zou denken dat zo'n bedrijf toch wel voorop wil lopen met innovaties.
Dat dus....Shompie schreef: 11 feb 2026, 19:47 Nou Cor, je heb dus wel eens met een elektrische personenauto gereden? Of misschien eentje met een storing op moeten halen?
Maar ik ben ervan overtuigd, dat als V. Mossel ermee besparen kan, er heel snel een plaats gecreeerd wordt. Ongeacht welke vestiging
Het enige wat het kost, zijn enkele klanten met commentaar en 1 nerd/bonenteller met een rekenmachine.
Groet Ron
Dat zeg ik niet.Shompie schreef: 11 feb 2026, 19:02
Het gebeurt zelden maar als ik onderweg aan de lader ga gebruik ik mijn anwb pas.
Maar bij een stroom leverancier is dat goedkoper zeg jij?
Maar via contracten en zakelijk, kan er best wel wat voordeel tevoorschijn komen.
Een beetje vergelijkbaar met een tankpas van vroeger.... LOL
Groet Ron