iveco35c17 schreef: ↑01 dec 2024, 20:57
cortrans schreef: ↑01 dec 2024, 19:51
iveco35c17 schreef: ↑01 dec 2024, 19:11
Dikke hobby Cor

. Heb je nu en dan niet het gevoel dat je aan bet werk gehouden word? Niks mis mee natuurlijk. Maar ik kan me zo voorstellen dat je wel eens dat gevoel bekruipt.
Ja en nee, kijk het is begrijpelijk dat je in Noord-Holland niet 3 dagen in de week een dure vrachtwagen stil zet, zoals in het verleden, ook bij ons kost zo’n truck geld als hij stil staat (ook al zijn we zelf Mercedes dealer), allen jammer dat ik het “slachtoffer “ ben.
Als er dus een ander een weekje vrij is, rij ik gewoon wel 4 dagen op “zijn” auto, tja en als dat niet nodig is, rij ik met auto’s over de weg, net zoals dik 40 andere collega’s dagelijks doen, want niet alles wordt met een truck vervoerd.
Ook jij bent gewoon slachtoffer van de snelle jochies met witte gympies Cor. Je doet er niks aan een je moet het maar slikken. De kilometrage van je Sprinter heeft je gewoon genekt. Had die rond de 300
Duizend gestaan had je nog vrolijk getourt nu. Maar met 500 duizend word het rekensommetje anders voor die snelle jongens. Persoon telt al jaren niet meer helaas.
Klopt, in eerste instantie zou ik een nieuwe Actros terug krijgen voor de Sprinter, maar de levertijden duren erg lang.
Er staan er al 4 vanaf maart bij de carrosseriebouwer Tijhof in Almelo, en die zullen deze maand pas geleverd gaan worden terwijl de Sprinter er al in Oktober uit gegaan is, door veel reparaties die niet meer gemaakt mochten worden met een kilometerstand van bijna 5 ton
Inderdaad heeft iemand van hogerhand bedacht dat toen chauffeur nummer 3 uit Noord-Holland ook wel gebruik wou maken van het generatiepack, dat het voordeliger zou zijn (voor het bedrijf, en qua planning) om 1 chauffeur te laten "springen" zodat er niet 3x in de week een Actros stil staat op een locatie.
Omdat de andere 2 auto's op een eigen locatie een parkeerplek hebben, en ik bij een extern (betaalde) transportbedrijf, was ik de spreekwoordelijke l*l.
Het is wat het is, ik moet nog maar minder dan 4 jaar tot mijn pensioen, en qua werktijden en lichamelijke arbeid is dit prima vol te houden tot die tijd.
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter