Europese Commissie wil 100 miljoen euro uitgeven aan truckparkings
Arjan Velthoven – 17 september 2021
De IRU en de ETF, de Europese federatie van vervoerswerknemers, zijn verheugd dat de Europese Commissie een oproep heeft gedaan tot het indienen van voorstellen om toegang te krijgen tot 100 miljoen euro aan CEF-financiering om het netwerk van veilige en beveiligde parkeerterreinen voor vrachtwagens de hele Europese Unie te verbeteren.
Momenteel zijn er in de EU slechts 300 000 parkeerplaatsen voor vrachtwagens beschikbaar en er is een aanzienlijk tekort van 100 000 plaatsen om aan de totale vraag te voldoen.
Slechts 7 000, of minder dan 3 procent, van de bestaande parkeerplaatsen in de EU bevinden zich in gecertificeerde veilige en beveiligde gebieden.
lees verder.........
https://www.ttm.nl/transport/parkeren/e ... gs/140525/
Moderator: trucker10
-
- Oldtimer
- Contacteer:
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Re: Europese Commissie wil 100 miljoen euro uitgeven aan truckparkings
Tussen willen en het effectief uitgeven ligt een hele periode van obstakels.
Her en der willen ze wel een parking aanleggen en botsen op verzet van lokale besturen, bewoners of groene partijen die maar vinden dat vrachtwagen op bedrijventerreinen horen.
Her en der willen ze wel een parking aanleggen en botsen op verzet van lokale besturen, bewoners of groene partijen die maar vinden dat vrachtwagen op bedrijventerreinen horen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt
Het geld zullen ze wel binnenrijven, maar of er parkings van gaan komen ???
JC
- Marcel1970
- Oldtimer
Of ze bouwen van die parkings die duur zijn om te overnachten dat de meeste ze liever links laten liggen
Dat doen ze al, al zou het maar 1 euro kosten.Marcel1970 schreef: ↑18 sep 2021, 15:52 Of ze bouwen van die parkings die duur zijn om te overnachten dat de meeste ze liever links laten liggen
-
- Oldtimer
- Contacteer:
^^ zolang veel werkgevers die parkeerkosten nog niet willen vergoeden zullen chauffeurs altijd voor de goedkoopste optie gaan.......
Mijn werkgever betaald de parkeerplaats voor mijn truck(je) wel, maar als ik het zelf moest bekostigen elke maand stond hij ook gewoon op een plek waar het toegestaan is zonder kosten
Mijn werkgever betaald de parkeerplaats voor mijn truck(je) wel, maar als ik het zelf moest bekostigen elke maand stond hij ook gewoon op een plek waar het toegestaan is zonder kosten
gr. Cor