ELZEN106 schreef: ↑07 mei 2021, 21:22
Ben je dan regelmatig niet veel te zwaar? (geladen)
uhhhh, ja, maar op de aanhanger mag ik 2300kg laden, vandaar dat de meeste ook op de aanhanger geladen zijn Harrie.
Binnenkort wordt mijn auto overgezet naar het "C" kenteken, en mg ik ook 2200 kg laden op de motorwagen, is nu nog 1000 kg.
(nadat ik 2x binnen de 6 weken aangehouden ben, en bekeurd voor het overgewicht)
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Weer een leuk zwaar vrachtje
Voorop een Audi A5 S-line cabriolet 4.0 TFSI met 190 pk, en achterop een Audi A6 S-line avant 5.5 liter met 367 pk, bestemd voor ons exclusive cars occasion centrum in Duivendrecht
gr. Cor
tja inderdaad Harrie.
Ik heb toevallig vrijdag nog nagevraagd wanneer mijn auto nu eindelijk op een "C" kenteken gezet wordt, maar de RDW heef 8 tot 12 weken achterstand om het te regelen.
Tot die tijd hobbel ik gewoon door hoor.
Deze 2 Audi's heb ik op 1 adres geladen en ook weer gelost dus dan is het niet moeilijk om de gewichten goed te verdelen, en ben ik alleen op de motorwagen te zwaar.
De A8 achterop weegt 2050 kg, en op de aanhanger mag 2250 kg, dus dat is geen probleem.
De RS3 weegt met zijn 1585 kg wel 585 kg te zwaar (op dit moment nog dan he), maar de auto is van oorsprong een 5 tonner (Sprinter 516) dus technisch kan hij het prima aan, alleen op papier ben ik in overtreding.
Tja waarom ik al 1,5 jaar zo rondrijdt is ook voor mij een vraag?
Ik heb het al zo vaak aangegeven dat het een keer fout zou gaan.
Nu dus al 3x in 4 maanden.........
gr. Cor
En gisteren weer een "dikke" Mercedes GLC in de AMG uitvoering V8 Bi-turbo mogen vervoeren met dik 503 pk bestemd voor ons exclusive occasioncenter in Duivendrecht
gr. Cor
Dank je Marcel, uiteraard is het niet altijd even exclusief, ook ritjes met bestelwagens als vracht zitten er tussen hoor
en nieuwe auto's afleveren bij klanten thuis of op kantoor.
Uiteraard zit er ook vervoer tussen filialen onderling en aangekochte auto's bij of auto's van of naar een carrosseriebouwer
gr. Cor
Vandaag weer een mooie apart vrachtje achterop.
Onze carrosserie afdeling in Tilburg heeft voor een klant een nieuwe Citroën Jumper bus omgebouwd naar een moderne HY uit de 70tig er jaren die als foodtruck gaat dienen.
gr. Cor
Een "dikke" vracht, 2 Audi's goed voor samen 1000 pk.
De voorste is een RS-3, 5 cilinder met 400 pk, en de achterste is een 8 cilinder Q-8 RS, met 600 pk onder de kap
gr. Cor
Vorige week het Elftal van Olympque Lyon gereden naar hun wedstrijd tegen Willem ll in Tilburg
En daar had van Mossel verschillende luxe auto's uitgestald waaronder deze Audi
Ik vond ook nog een mooie foto van een "oudje" een VW bus T1 uit 1959 met nog een 6 volt installatie en 30 pk motor, die eigendom is van onze directeur, die ik mocht vervoeren naar een tentoonstelling
gr. Cor