Die ACC kan ook a pain in the ass zijn, zoals in een bocht een fietser waarop het reageert, is altijd verschieten voor mij en die achter mij.
Deze ochtend op de ring van Antwerpen ( daar zijn geen fietsers gelukkig ) verander ik van rijstrook om de E313 te nemen voor Hasselt en je hoeft maar drie bestuurders te hebben om een file te veroorzaken.
Ik weet niet wat er gebeurt is in de verte maar je kijkt in je spiegels om van rijvak te veranderen en jouw rijstrook vertraagd plots heel fel.
1 remt, 2 remt harder, 3 remt nog harder enz. Ik rem niet extreem omdat ik toch redelijk afstanden hou, maar omdat het zo fel afremde ging de vrachtwagen over op AEBS, dus, alles toe !
Met dat de wagen voor mij weer vaart neemt geef ik gas en de vachtwagen blijft remmen totdat ik bijna volledig stilsta.
Gebeurt allemaal in luttele seconden uiteraard, maar ik stond stil in 8 ste versnelling, terug schakelen om te kunnen vertrekken en je verwacht een serieus ongeval daar het druk was en natuurlijk, t'is de Antwerpse ring.
Naderhand niets gehoord op de radio over een ongeval ofzo, dus, het is allemaal zonder erg geweest.
T'is de eerste keer dat dit mij overkomt dat de AEBS het volledig overneemt mede door de ACC.
Dat er daarna een melding kwam dat de AEBS defect is, is misschien bijzaak maar wel storend.
Hoe gebruiken jullie je ACC, en is het normaal dat nadat je AEBS gewerkt heeft dat deze defect is ?
Precies dat er een pen inzit die bij inwerking treding eruit vliegt en dat je deze moet vervangen