Laadvermogen 14500 kg,
Max laadhoogte 2,80m.
Max. 90 km/h.
Als er twee graafmachines van 5,5 ton opzitten dan heeft hij evenveel moeite om uit de Kennedy tunnel te geraken als een 40 tonner
Dit gebeurt niet zo gauw, meestal kleiner materiaal geladen waardoor hij ruim voldoende reserve heeft.
Idd, 360 pk is ruim voldoende.
Meestal heb ik genoeg reserve, en die paar keer dat ik echt gewicht bij heb overleef ik wel, al ben ik niet graag degene die iedereen ophoudt
Ik denk nogal aan mijn medemens, en vooral de vrachtwagens die ook "problemen" hebben om op snelheid te komen uit de tunnel,
Je hebt ook van die klojo's die in het gat gaan rijden wat jij bewust hebt laten vallen bij het inrijden van een tunnel om dat gat dicht te rijden door de extra snelheid van het naar beneden rijden om zodoende goed boven te komen.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Ach, bij de Hema ben ik begonnen op een Scania combi met 250 pk, later een 260, toen een 280 pk met slaapcabine, waar ik wekelijks mee naar Parijs en Luxemburg ging, en de laatste was een 320 pk Mercedes Antos.
Voor dat ik bij de Hema in vaste dienst kwam reed ik wekelijks voor hun als charter met een oplegger van de Hema en een nieuwe DAF XF 410 pk superspacecab, dat ging toch wel wat beter bij Luik omhoog dan die Scania’s.
Daar kwam je met 35 km p/u boven als je geluk ha met zo’n Schamia. Met die DAF kwam ik boven met 78 km p/u, maar hè, ze betaalde alle uren.....
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter