In het verleden in mijn Vlematra/Bas Overbeke tijd heb ik zelf ondervonden wat er kan gebeuren als de druk op gestuurde assen weg valt als je voor een hele lichte 20 voet container heb staan, en achterop een zware 20 voeter.......
Ik eindigde geschaard in de greppel langs de A57 bij Ulvenhout, half op zijn zijde.
Gelukkig is het goed afgelopen (op een trekker total loss, en een getordeerde oplegger na dan), maar in eerste instantie ging het hele spul naar de midden vangrail.....
Door een ruk aan het stuur naar rechts (ontweek ik net een personen auto links naast mij), maar daardoor schaarde het spul en belande ik in de rechter berm in een greppel.......
De cabine van mijn MAN Commander hing 50 centimeter naast het chassis.
Een telekraan heeft het hele spul aan de nog op het chassis vast zittende containers opgetild en weer op zijn wielen gezet (die containers zaten dus wel goed vast
De oorzaak lag bij de garage (van den Bosch, De Meern) die geen onderhoud meer pleegde omdat die oplegger er uit zou gaan (onderhoudscontract).
Uiteraard heeft de garage nooit hun fout toegegeven........
Vandaag dat we na het ongeval geen MAN's meer kochten maar DAF's Super Space Cab's (waar ik uiteraard ook content mee was)
Op het moment van het ongeval was het avondspits met een snelheid van 83 km per uur...........
Ik zelf ben er gelukkig ongeschonden vanaf gekomen
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter