'Navigatiesystemen moeten scholen mijden'

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

25-11-2019 | auteur ANP

DEN HAAG - Navigatiesystemen moeten scholen uit hun routes bannen.
Dit voorstel doet Kamerlid Stieneke van der Graaf (ChristenUnie) maandag in de Tweede Kamer.

"Bij het aangeven van de snelste of kortste routes houden de navigatiesystemen nu geen rekening met de scholen.
Hierdoor is de verkeersveiligheid bij de scholen in het geding.
Het zou een stuk veiliger zijn als er bij drukte geen alternatieve routes meer langs scholen worden aangegeven.

lees verder........
https://www.transport-online.nl/site/10 ... en-mijden/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Re: 'Navigatiesystemen moeten scholen mijden'

Bericht door cortrans »

Met alle respect hoor, maar dit is ook weer zo'n idioot plan van onze politieke wijsneuzen........
Okè, dan mag je niet meer langs een school rijden (die meestal maar alleen om 8:30 uur en om 15:00 uur) open en dicht gaan......
Maar door wat voor straten is de omleidingsroute dan???????
Daar wordt weer niet over nagedacht, terwijl het in mijn ogen beter is om juist school verkeer te laten wennen aan AL het verkeer langs de weg......
gr. Cor

trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Allemaal regeltjes, maar als ze wat bestellen voor 23u59, willen ze het wel paar uur erna afgeleverd hebben. Hoe maakt hun niet uit, als het er niet is hangen ze wel aan de telefoon, maar zeg hun niet dat het komt door al die regeltjes van verboden voor vrachtverkeer.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
steenhaas1
Admin

Bericht door steenhaas1 »

Dan zegt die muts je kunt ook instellen dat je snelwegen wilt mijden, dus dat kan ook voor wegen waar scholen aan liggen.
Een snelweg is een type weg, die zijn makkelijker te blokkeren dan weggedeeltes. Er zijn natuurlijk ook in de trucknavigatie wegen geblokkeerd voor vrachtwagen, maar alle weggedeeltes waar een school aan ligt blokkeren is toch ff wat anders. Als Stieneke het helemaal goed wil doen moet ze natuurlijk alle schoolroute's uit de navigatie laten schrappen. Kleine kernen met één doorgaande weg waar ook de school aan staat, hoe moet je die dan in navigatiesystemen opnemen?
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
ELZEN106
Beroepschauffeur

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 25 nov 2019, 21:12 Allemaal regeltjes, maar als ze wat bestellen voor 23u59, willen ze het wel paar uur erna afgeleverd hebben. Hoe maakt hun niet uit, als het er niet is hangen ze wel aan de telefoon, maar zeg hun niet dat het komt door al die regeltjes van verboden voor vrachtverkeer.
Of ze zijn alsnog niet thuis.
Als ik een telefoonnummer heb dan bel ik ze en hoor dan vaak genoeg "Je kan toch wel een half uurtje wachten, dan ben ik er" of kan je vanmiddag terug komen.
Ze kunnen via track en trace op de minuut zien hoe laat wij er zijn (Track en trace wordt ieder uur vernieuwd) en nog zijn ze niet thuis.
Bij ons krijgen ze een briefje in de bus en kunnen ze een nieuwe afspraak maken.
trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Heb ik in een verre verleden ook eens meegemaakt, de planning van " overstock meubels " maakt een afspraak tussen 10 en 12 uur mag je de chauffeur verwachten, ik ben er 10u30 en bel.
krijg je te horen dat ze gisteren hadden gebeld dat we daar zouden zijn 10 na 12 dus om 12u10 .
Alternatief was de meubels afzetten op +/-300 meter bij de schoonouders, wat ik ook gedaan heb, die zware teaktafel zullen ze wel plezier aan beleefd hebben.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

In mijn ogen is het juist veel beter om de (school) jeugd te laten wennen aan al het doorgaande verkeer ipv het weg te stoppen.
Ooit zullen ze er toch mee te maken krijgen, dus is het beter om zo snel mogelijk ze de gevaren van een truck te leren.
En in het kader van het milieu is het ook beter ipv overal om te rijden met al die uitlaatgassen
gr. Cor

steenhaas1
Admin

Bericht door steenhaas1 »

cortrans schreef: 26 nov 2019, 05:37 In mijn ogen is het juist veel beter om de (school) jeugd te laten wennen aan al het doorgaande verkeer ipv het weg te stoppen.
Idem dito met zwanen ganzen ed. mensen remmen en laten ze overwaggelen wat is het gevolg?
Die beesten leren niet dat verkeer gevaarlijk is, beter is om dicht lang ze te rijden en evt te claxonneren zodat ze een volgende keer beter opletten bij het oversteken.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
Marcel1970
Oldtimer

Bericht door Marcel1970 »

De scholen moeten gemeden worden oke maar je moet toch bij die winkel of bezorgadres zijn hoe ga je dat doen.
Wat je ook doet er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn hoe je het doet dus gezeur hou je toch.
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”