Ik zou eerst voor de bouwvak al rijden. Vda is degene met een wachtlijst. Maar ik denk dat het wachten beloond gaat worden
Shompie's dagelijkse bezigheden.
Moderator: trucker10
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
De trailer kan gewoon geleverd worden eind van het jaar. De scania had een levertijd van 2 maanden net als de palfinger.
Ik zou eerst voor de bouwvak al rijden. Vda is degene met een wachtlijst. Maar ik denk dat het wachten beloond gaat worden
Ik zou eerst voor de bouwvak al rijden. Vda is degene met een wachtlijst. Maar ik denk dat het wachten beloond gaat worden
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Ook komt er een vangmuil op voor een aanhanger.
-
- Oldtimer
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Tja als leek kan ik niet anders zeggen dat het er zeker degelijk en mooi uit ziet.
Door de hoge investeringen gaan deze auto’s ook langer mee, gok ik
Door de hoge investeringen gaan deze auto’s ook langer mee, gok ik
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Ik heb 3 jaar bij Oudeman gewerkt. Daar reed ik met een volvo van 13 jaar oud toen ik begon en heb er 3 jaar mee gereden.
Daar stond ook een Palfinger op.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Mooie uitvoering zo!Shompie schreef: ↑02 feb 2025, 13:46 20250202_133853_copy_3024x2268.jpg
Stapje voor stapje worden er knopen doorgehakt. Word het een 2 of 3 asser, enkel of dubbel uitschuifbaar.....
Zoals de planning nu is gaan ze in September beginnen met het opbouwen. Dit gebeurd bij vda. Dat het nog zo lang duurt is omdat vda eerder geen tijd had en er is echt voor vda gekozen omdat ze echt kwaliteit leveren.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Ik ben heel erg benieuwd naar het eind resultaat. Voor mij is het echt een stuk gereedschap en zo sta ik ook in de opbouw van de auto.peewee schreef: ↑04 feb 2025, 11:08Mooie uitvoering zo!Shompie schreef: ↑02 feb 2025, 13:46 20250202_133853_copy_3024x2268.jpg
Stapje voor stapje worden er knopen doorgehakt. Word het een 2 of 3 asser, enkel of dubbel uitschuifbaar.....
Zoals de planning nu is gaan ze in September beginnen met het opbouwen. Dit gebeurd bij vda. Dat het nog zo lang duurt is omdat vda eerder geen tijd had en er is echt voor vda gekozen omdat ze echt kwaliteit leveren.
De chauffeur van hun andere auto vind vooral dat hij mooi moet worden en hierin botsen wij wel eens. Zo is mooi niet altijd functioneel. Hij heeft bijvoorbeeld de "bestelling" bij de scania gedaan. Er zijn maar weinig opties die er niet op zitten. Zo krijg ik gekoelde stoelen
Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik ermee moet maar het komt er op. Maar ik krijg de scania variant van de power steering waar ik dan wel weer heel blij mee ben. Net zoals dat ik schakelaars in de cabine krijg voor de schuifschotel en het uitschuiven van de trailer.
Zoals ik al zei, wachten duurt lang
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Dat kan ik me voorstellen. We gaan het resultaat vast wel zien hier 

- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Één vinkje is genoeg, king of the road heb je bijna alle opties.
De chauffeur van hun andere auto vind vooral dat hij mooi moet worden en hierin botsen wij wel eens. Zo is mooi niet altijd functioneel. Hij heeft bijvoorbeeld de "bestelling" bij de scania gedaan. Er zijn maar weinig opties die er niet op zitten. Zo krijg ik gekoelde stoelen
Zoals ik al zei, wachten duurt lang![]()
De MAN die in Lexmond reed was een ex-demo, moest er een keer mee weg en dacht dat ik de cabinetemperatuur instelde maar dat was voor de stoel. Een heel paneel voor de stoel verwarming/ventilatie met per graad Celsius instelbare temperatuur.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Daarvoor heb ik maar 1 knop nodig; UIT.steenhaas1 schreef: ↑05 feb 2025, 22:33Één vinkje is genoeg, king of the road heb je bijna alle opties.
De chauffeur van hun andere auto vind vooral dat hij mooi moet worden en hierin botsen wij wel eens. Zo is mooi niet altijd functioneel. Hij heeft bijvoorbeeld de "bestelling" bij de scania gedaan. Er zijn maar weinig opties die er niet op zitten. Zo krijg ik gekoelde stoelen
Zoals ik al zei, wachten duurt lang![]()
De MAN die in Lexmond reed was een ex-demo, moest er een keer mee weg en dacht dat ik de cabinetemperatuur instelde maar dat was voor de stoel. Een heel paneel voor de stoel verwarming/ventilatie met per graad Celsius instelbare temperatuur.
Ik vind het uitermate vervelend, zwetende ballen.
Enige dat ik de stoelverwarming gebruik, is in de EV van de dagelijkse werkgever. Daar wordt ie gebruikt om de auto voor te verwarmen (15 minuten voor instappen) en om na wegrijden het hele hok op te warmen. Zelfs de electrische kachel in dat ding heeft een minuut of wat nodig om op gang te komen.
Groet ron
Melkrobots, voerrobots en transport naar Scandinavie, heeft allemaal 1 ding gemeen.....Ayla
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Mijn EV is binnen een minuut op temperatuur, zelfs het stuur als ik dat instel.
Ik hoef geen stoelkoeling of verwarming. Ik denk niet dat ik het gebruiken ga, net als de leren luchtgeveerde bijrijders stoel. Wat ik ook geen verbetering vind is het nieuwe dashboard. Wat ik ervan begreep krijg ik zo goed als geen gewone schakelaars meer maar alles via tiptoetsen op een scherm
Ik hoef geen stoelkoeling of verwarming. Ik denk niet dat ik het gebruiken ga, net als de leren luchtgeveerde bijrijders stoel. Wat ik ook geen verbetering vind is het nieuwe dashboard. Wat ik ervan begreep krijg ik zo goed als geen gewone schakelaars meer maar alles via tiptoetsen op een scherm
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Af en toe vragen ze dingen aan je dat je bij jezelf denkt. Hoe dan....
Dit was een zo'n klusje. Uiteindelijk had ik de kraan uitgevouwen tussen de spanten kabelgoten en rijdraden van de tram toen moest ik mijn auto nog eens zo gaan zetten dat ik kon draaien met de kraan. Dit terwijl ik met de jib en al boven het dak hing.
Dit soort ding leer je dus niet met je tcvt certificaat

Dit was een zo'n klusje. Uiteindelijk had ik de kraan uitgevouwen tussen de spanten kabelgoten en rijdraden van de tram toen moest ik mijn auto nog eens zo gaan zetten dat ik kon draaien met de kraan. Dit terwijl ik met de jib en al boven het dak hing.
Dit soort ding leer je dus niet met je tcvt certificaat
- Bijlagen
-
- 20250210_094310_copy_1512x2016.jpg (55.74 KiB) 529 keer bekeken
-
- 20250210_103447_copy_1512x2016.jpg (43.47 KiB) 529 keer bekeken
-
- 20250210_103430_copy_1512x2016.jpg (52.91 KiB) 529 keer bekeken
-
- 20250210_105246_copy_1512x2016.jpg (58.82 KiB) 529 keer bekeken
-
- Oldtimer
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Weer een mooi specialistisch klusje Ron
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Een mooie klus voor een trekker met kraan en trailer en een telekraan "ltm1130" Mooie klus waarbij veiligheid de prioriteit had.
De fot is gemaakt met een EX telefoon ivm met de brandveiligheid aldaar.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Lijkt me weg mooi werk, niet standaard en iedereen blij als het lukt.
Zelf heb ik een voorkeur voor machines die het gewoon doen, tegenwoordig steeds meer bijzonder.
Zelf heb ik een voorkeur voor machines die het gewoon doen, tegenwoordig steeds meer bijzonder.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Behalve alle toeters en bellen een machine die gewoon werkt zonder storingen. Zelfs een nieuwe vrachtwagen lijkt best regelmatig storingen te geven, een keer uit en aan is meestal afdoende maar al die opsmuk zegt mij niet zoveel. Behalve cruise control, dat is dan weer handig.
Ik werk doorgaans met bouwmachines, daar zijn storingen (en stilstand) aan de orde van de dag.
Ik werk doorgaans met bouwmachines, daar zijn storingen (en stilstand) aan de orde van de dag.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Vandaag sinds lange tijd weer eens iets voor mijn achterbuurman gedaan. Een krol omruilen in Diemen en dan eentje doorbrengen naar Arnhem. Meestal wel relaxt werk, voorheen deed ik het vaker maar de tijd begint mij te ontbreken.
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Ik moest vandaag bij de hoge school van Amsterdam wat ramen uitwisselen. Ik zou in eerste instantie met mijn eigen auto gaan maar uiteindelijk toch er voor gekozen om met de auto van een collega te gaan. Die was 20 cm lager dan de mijne en de glasbok was bij 3 meter hoog.
Op de klus aangekomen bleek het al snel dat ik geluk had dat ik niet met mijn eigen auto was. Het raam (van 500 kg) moest op de 6 de etage komen. Maar de begane grond was al 10 meter. De uiteindelijke werkhoogte was 28 meter. Best wel hoog dus

Op de klus aangekomen bleek het al snel dat ik geluk had dat ik niet met mijn eigen auto was. Het raam (van 500 kg) moest op de 6 de etage komen. Maar de begane grond was al 10 meter. De uiteindelijke werkhoogte was 28 meter. Best wel hoog dus
- Bijlagen
-
- 20250219_094303_copy_1512x2016.jpg (59.94 KiB) 412 keer bekeken
-
- 20250219_104647_copy_1512x2016.jpg (50.68 KiB) 412 keer bekeken
-
- 20250219_094303_copy_1512x2016.jpg (59.94 KiB) 412 keer bekeken
-
- 20250219_094135_copy_1512x2016.jpg (46.07 KiB) 412 keer bekeken
Re: Shompie's dagelijkse bezigheden.
Vandaag een dagje voor teletubi spelen. Dat wil zeggen met de lier erop gebouwd. Morgen weer dus heb ik alles aan de kraan laten hangen. Het is niet ideaal maar het was maar een klein stukje naar de zaak.
- Bijlagen
-
- 20250326_160844_copy_1512x2016.jpg (44.43 KiB) 323 keer bekeken