H.Essers schuldig aan uitbuiting
23-06-2023 | Door Iep van der Meer
Transportbedrijf H.Essers is veroordeeld tot het uitbetalen van het Belgische loon aan de Roemeense chauffeur Stefan Popescu.
Dat is het vonnis van een Roemeense rechter.
De uitspraak kwam na een acht jaar voortslepende zaak tegen het Belgische transportbedrijf.
Popescu werkt via een Roemeense dochteronderneming van Essers, maar zijn werkzaamheden vonden vooral plaats in België, onder Belgische regie.
Voor zo’n 300 Euro per maand was Popesco niet alleen vrachtwagenchauffeur, maar moest hij ook administratieve taken uitvoeren.
Daarnaast werd hij regelmatig ingezet als privé chauffeur voor de familie Essers.
lees verder......
https://bigtruck.nl/nieuws/h-essers-sch ... uitbuiting
H.Essers schuldig aan uitbuiting
Moderator: trucker10
-
- Oldtimer
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
H.Essers schuldig aan uitbuiting
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
-
- Oldtimer
- Berichten: 4659
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: H.Essers schuldig aan uitbuiting
Belangrijke zaak
De uitspraak is belangrijk, omdat het een precedent vormt voor alle buitenlandse werknemers die voor Belgische transportbedrijven werken.
Daarmee is de uitspraak een belangrijk wapen tegen sociale dumping.
De uitspraak is belangrijk, omdat het een precedent vormt voor alle buitenlandse werknemers die voor Belgische transportbedrijven werken.
Daarmee is de uitspraak een belangrijk wapen tegen sociale dumping.
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1821
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: H.Essers schuldig aan uitbuiting
Dat was ook het geval toch in Nederland, het land waar de planning gebeurd bepaald welke loonstandaard gevolgd wordt. Maar als de chauffeur ergens langer gestationeerd is heb je weer met de detacherings richtlijn te maken.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk