Pagina 1 van 1
1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 15 jan 2020, 17:18
door trucker10
Met ingang van 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
15-01-2020 | auteur Redactie
ROTTERDAM - Per 1 maart 2020 moet iedere bezoeker aan de ECT-terminals verplicht een veiligheidsinstructie volgen, voordat zij de terminal mogen betreden.
Zonder instructie, krijgt men geen toegang meer tot de terminal.
De veiligheidsinstructie is online te volgen via
https://ect.toegangsbeheer.com.
De instructie bestaat uit een Powerpoint presentatie met aansluitend 10 vragen.
De bezoeker moet deze vragen allemaal juist beantwoorden.
Bij het onjuist beantwoorden krijgt men de mogelijkheid de presentatie nogmaals te kijken, waarna er opnieuw 10 vragen volgen.
Dit herhaalt zich totdat de bezoeker de instructie met goed resultaat heeft afgelegd.
Bij goed afgelegd resultaat is de instructie 2 jaar geldig.
Bron:
https://www.transport-online.nl/site/11 ... terminals/
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 09:58
door steenhaas1
Je moet wel eerst een account aanmaken met je (persoonlijke) gegevens. Er kan ook een test gedaan worden, maar of die dan gelijk geldt als toegangstest wordt niet vermeld!
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 12:59
door ELZEN106
Ik zou thuis de moeite er niet voor nemen.
Lekker (als ik er naar toe zou moeten) in de baas zijn tijd.
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 17:08
door cortrans
Scania 1015 schreef: 18 jan 2020, 08:48
Bij het onjuist beantwoorden krijgt men de mogelijkheid de presentatie nogmaals te kijken, waarna er opnieuw 10 vragen volgen.
Dit herhaalt zich totdat de bezoeker de instructie met goed resultaat heeft afgelegd.
Bij goed afgelegd resultaat is de instructie 2 jaar geldig
.
Het lijkt er zelfs op dat als ik op de link klik ik de instructies thuis kan bekijken.
Dus met wat geluk training en goed gokken komt dus gewoon iedereen binnen
Niet helemaal Ger....... Je moet ook nog een speciale pas hebben (CargoCard) hebben, zonder kom je er ook niet op
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 17:41
door steenhaas1
Of je moet aangemeld zijn, ik kom ook wel eens op de Euromax en heb geen cargocard.
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 19:57
door Kees
Je moet dus een soort Code 95 2.0 volgen.

Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 20:06
door steenhaas1
Nou, 10 (makkelijke) vragen goed beantwoorden kost minder tijd dan 35uur Code95

Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 20:31
door Kees
Tijd wel, maar je moet ze wel alle 10 goed hebben.
Code 95 haal je met 35 uur slapen.
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 20:34
door ELZEN106
Ik kom er liever helemaal niet.
Rij dan ook geen containers en zou dat ook nooit willen doen.
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 20:49
door steenhaas1
Jullie brengen toch ook wel eens spullen in de haven, dat kan ook bij de ECT zijn.
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 18 jan 2020, 23:03
door ELZEN106
Henk ik kom heel (te) veel in de havens, eigenlijk bijna altijd ADR goederen maar gelukkig nog nooit bij ECT.
Als ik er wel zou moeten zijn dan kijk ik wel filmpje en maak de vragen. Ik heb ondertussen een map vol met pasjes en de meesten zijn maar een jaar geldig.
Ik maak me daar niet druk om, ben niets later thuis daar ik de afspraak heb uiterlijk 18.00 bij de werkgever terug te zijn. Hierdoor wordt het een probleem van de planner. Ik heb het gehad dat er een planner eigenwijs wilde zijn en ben toen gewoon omgedraaid en naar Uden gereden.
Bij mij is het : het mag nog maar hoeft niet meer (Werken).
Ik moet zeggen dit werkt heel relaxt.
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 19 jan 2020, 00:50
door Kees
ELZEN106 schreef: 18 jan 2020, 23:03 ben toen gewoon omgedraaid en naar Uden gereden.
Bij mij is het : het mag nog maar hoeft niet meer (Werken).
Ik moet zeggen dit werkt heel relaxt.
En is er ergens in vergrijsde hovenhoofd wel eens bedacht dat een planner er ook niks aan kan doen?
Als het van jou ''niet'' meer hoef, ga dan lekker achter de geraniums zitten, geniet volop van je pensioen.
Stop met het ''probleem'' maken van de planner. Of het lekker doorschuiven naar je ''collega's.
Kots misselijk word ik van collega's die iets niet doen!
Je werd toch niet gevraagd om ergens te komen werken, maar je kwam toch zelf vragen om er te komen werken?
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 19 jan 2020, 10:20
door ELZEN106
Kees schreef: 19 jan 2020, 00:50
ELZEN106 schreef: 18 jan 2020, 23:03 ben toen gewoon omgedraaid en naar Uden gereden.
Bij mij is het : het mag nog maar hoeft niet meer (Werken).
Ik moet zeggen dit werkt heel relaxt.
En is er ergens in vergrijsde hovenhoofd wel eens bedacht dat een planner er ook niks aan kan doen?
Als het van jou ''niet'' meer hoef, ga dan lekker achter de geraniums zitten, geniet volop van je pensioen.
Stop met het ''probleem'' maken van de planner. Of het lekker doorschuiven naar je ''collega's.
Kots misselijk word ik van collega's die iets niet doen!
Je werd toch niet gevraagd om ergens te komen werken, maar je kwam toch zelf vragen om er te komen werken?
Nee hoor, ben gevraagd om te blijven na mijn pensioen en dit is geen probleem voor de planners. Er zijn genoeg ritten die binnen die tijd kunnen.
Re: 1 maart verplichte veiligheidsinstructies voor bezoekers ECT-Terminals
Geplaatst: 19 jan 2020, 10:39
door cortrans
ELZEN106 schreef: 18 jan 2020, 20:34
Ik kom er liever helemaal niet.
Rij dan ook geen containers en zou dat ook nooit willen doen.
Ik heb in het verleden voor meerdere werkgevers met die metalen dozen door heel Europa gesleept, maar het was ook zeker niet mijn favoriete bezigheid op die terminals hoor.
En die rivaliteit onder chauffeurs onderling is al helemaal bedroevend zeg...... ze rijden onderhand je spiegels eraf om maar weer net even eerder in de "blokken"te komen.... en nog maar niet te praten over die wachttijden op die terminals zeg.........
Nee, dan kun je toch maar beter in het eigen vervoer met auto's rijden.......