Het resultaat verwonderd mij ook niet.
Als ik zie wat moeite ik doe om alles vast te leggen, wat een hoofdbrekens ik dikwijls heb, hoeveel riemen ik gebruik ( ik heb er 24 bij ), en als ik dan zie hoe andere chauffeurs nonchalant omgaan met deftig vastleggen van hun lading; dan komt bij mij het idee, die worden nooit gecontroleerd, anders zouden ze wel anders piepen.
Maar er moet er eentje gepakt geweest zijn want ineens mogen ze geen twee schaarliften naast elkaar laden, enkel achter elkaar.
Ik denk dat ze gewoon een riempje erover gegooid hebben en dat was het. Dat vliegt niet weg zeggen ze dan.
Ik ben ook eens gepakt geweest, en tja, 350 € boete
Ze hadden niet helemaal ongelijk, er was een lading losgekomen, riem spande niet meer, had ik moeten controleren na een paar km.ers gereden te hebben.
De graafmachine, die gaat niet weg zei de ambtenaar, maar je moet de bevestigingspunten gebruiken als ze er zijn, je mag zelf geen dingen gaan uitvinden. Nochtans was het super vast
Dus, geen gevaarlijke situatie maar niet volgens de regelgeving.
En een busje benzine in een hoekje gezet om deze niet in mijn cabine te hebben, had ik ook moeten vastleggen.
Een busje van 1 liter vastleggen met een riem van 2500 DAN

geb ik dan maar in de cabine gezet wat dan wel veilig is
En dan moet men weten dat veel van die controleurs het eigenlijk ook maar amper weten, want ik vroeg aan hunne chef hoe of wat ( info vergaren hé), ik had uiteindelijk betaald en wou toch iets voor mijn geld

en een andere die bleef maar bij zijn standpunt van het moet zo en niet anders, terwijl ik een andere mening had gekregen van degene die het wel wist, die gaf zelf cursussen en zei dat het minstens drie volle dagen inhield, terwijl wij amper 8 uren krijgen om alles te weten.