Bedrijven kunnen hun goederen voortaan met een Langere en Zwaardere Vrachtwagencombinatie (LZV) exporteren naar Duitsland. Minister Visser (Infrastructuur en Waterstaat) heeft met haar Duitse collega Scheuer een convenant ondertekend waardoor LZV’s de grensovergang met Duitsland mogen passeren, meldt het Ministerie van I&W.
Officieel mochten LZV al heel wat jaartjes niet de grens passeren en moesten ze gesplitst de grens over, waarna ze weer samengesteld moesten worden. Een kulverhaal zou je zeggen, maar toch was dit de officiële beleidslijn. Hier werd gelukkig nauwelijks op gehandhaafd. Het Ministerie suggereert nu dat Nederlandse LZV met een GVW van 60 ton onbeperkt Duitsland in mogen. Dat is niet het geval. De Nederlandse LZV is in Duitsland begrensd op 40 ton en dat maakt het voor tal van bedrijven onmogelijk en onaantrekkelijk om op grote schaal LZV in te zetten. Verder moet de Nederlandse LZV die in Duitsland voorzien zijn van een dode hoek beveiliging.
Europese regelgeving schrijft voor dat lidstaten LZV’s mogen toelaten op de wegen in hun eigen land, maar voor grensoverschrijdend verkeer moet landen onderling afspraken maken. Met de ondertekening van een convenant is dat nu geregeld tussen Nederland en Duitsland, verduidelijkt het Ministerie. In de berichtgeving van het Ministerie worden geen tonnages genoemd.
Verscheen eerst op Bigtruck.nl : https://trailertotaal.nl/nieuws/item/ne ... -duitsland
Nederlandse LZV officieel toegestaan in Duitsland
Moderator: trucker10
Nederlandse LZV officieel toegestaan in Duitsland
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt
Terug naar “Transportnieuws Duitsland”
Ga naar
- Welkom
- CAO
- ↳ CAO in Nederland
- ↳ CAO in België
- ↳ CAO discussie
- Regels en Wetten
- ↳ Discussie regels en wetten
- ↳ Tol tarieven Oostenrijk
- ↳ Tol (Maut) tarieven Duitsland
- ↳ Tol tarieven België
- ↳ Digi tacho forum
- ↳ Nascholing (code 95, ADR etc.)
- ↳ Rij en rusttijden
- ↳ Discussie rij en rusttijden
- Transportnieuws
- ↳ Transportnieuws BeNeLux
- ↳ Transportnieuws buiten de BeNeLux
- ↳ Transportnieuws Duitsland
- ↳ Alles over de kilometer heffing in Nederland
- ↳ Al het nieuws met betrekking van het Corona virus
- ↳ Overnames & faillessementen
- ↳ Alles over de oorlog tussen Rusland en de rest van Europa
- ↳ Vluchtelingen in de EU
- ↳ Trucks en de toekomst.......
- ↳ Gestolen/vermist materiaal
- ↳ Werkzaamheden aan de weg
- ↳ Al het nieuws over de Brexit
- ↳ Ongevallen en ongelukken
- ↳ Ongevallen en ongelukken
- ↳ Ongevallen (waarbij doden gevallen zijn)
- Forum café
- ↳ Wist je dat?
- ↳ Wie ben ik tegen gekomen onderweg?
- ↳ Waar was ik?
- ↳ Mijn bestemming
- ↳ Wie is wie?
- ↳ Mijn werkgever
- ↳ Dit is mijn werkpaard
- ↳ Mijn gezondheids perikelen
- ↳ Felicitaties
- ↳ Navigatie topic
- ↳ In memoriam
- ↳ Opmerkelijk nieuws
- ↳ Formule 1
- ↳ Evenementen
- ↳ Truck racing topic
- ↳ Te koop/gratis aangeboden
- ↳ Overige (onzin)
- ↳ Verder praten over van alles en nog wat
- ↳ Vacatures in het transport
- ↳ Het Foto hoekje
- ↳ Foto hoekje van bedrijven
- ↳ Foto hoek van alle merken truck's
- ↳ Foto's van de vrachtauto waarin je rijdt
- Nieuws van de truck en/of trailer merken
- ↳ Nieuws over DAF trucks
- ↳ Nieuws over FORD trucks
- ↳ Nieuws over GINAF trucks
- ↳ Nieuws over IVECO trucks
- ↳ Nieuws over MACK trucks
- ↳ Nieuws over MAN trucks
- ↳ Nieuws over MERCEDES-BENZ / DAIMLER trucks
- ↳ Nieuws over NICOLA trucks
- ↳ Nieuws over RENAULT trucks
- ↳ Nieuws over SCANIA trucks
- ↳ Nieuws over TATRA trucks
- ↳ Nieuws over TESLA trucks
- ↳ Nieuws over VDL trucks
- ↳ Nieuws over VOLVO trucks
- ↳ Nieuws van overige Amerikaanse trucks merken
- ↳ Nieuws van overige Europese truck merken
- ↳ Nieuws van Truckmerken uit andere delen van de Wereld
- ↳ Nieuws over getrokken materiaal
- ↳ Nieuws over (nieuw) afgeleverde trucks/trailers van alle merken
- ↳ Foto's plaatsen met mUpload