Het CDA wil minder verschillen in regelgeving per land zoals het totaalgewicht per voertuig.
Nu maar hopen dat we ons zelf niet in de vingers snijden en het hier ook 40ton max wordt...
Meer bij T-O
CDA wil minder verschillen per land
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1738
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
CDA wil minder verschillen per land
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
Re: CDA wil minder verschillen per land
In België hebben we de Vlaamse / Waalse en Brusselse wetgeving qua transport, elk hebben ze hun eigen maten en gewichten, ook de snelheden op de wegen > Wallonië nog steeds 90 km/u buiten bebouwde kom, tenzij anders aangegeven door een beperking.
Sinds de Zesde Staatshervorming bepaalt de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen dat de gewesten bevoegd zijn voor: “de regelgeving inzake maximaal toegelaten massa en massa’s over de assen van de voertuigen die gebruik maken van de openbare wegen, evenals de ladingzekering en de afmetingen en de signalisatie van de lading”. Vandaar dat de Vlaamse overheid hier een koninklijk besluit aanpast en er een Vlaamse versie van maakt, die enkel geldig is in het Vlaamse gewest.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt
Re: CDA wil minder verschillen per land
Idem voor de voertuigen zelf, de Stralis mag in NL 500 kg meer wegen dan in B.
Wordt je in België met 500 kg. overgewicht gepakt, dan ben je een gevaar voor de baan
Europa is toch zo goed hé
Wordt je in België met 500 kg. overgewicht gepakt, dan ben je een gevaar voor de baan
Europa is toch zo goed hé
JC
- steenhaas1
- Admin
- Berichten: 1738
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34
Re: CDA wil minder verschillen per land
Dat terwijl een achteras in België toch 500kg meer mag wegen dan hier.
Maar ik heb een 9tons vooras en 10ton, aangedreven 11,5t is mogelijk.
Maar ik heb een 9tons vooras en 10ton, aangedreven 11,5t is mogelijk.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
Re: CDA wil minder verschillen per land
Ja, dat is eigenlijk niet te begrijpen, ze zouden gewoon de gewichten van de fabrikant moeten aanhouden, voor ieder land hetzelfde.steenhaas1 schreef: ↑10 mar 2021, 13:05 Dat terwijl een achteras in België toch 500kg meer mag wegen dan hier.
Maar ik heb een 9tons vooras en 10ton, aangedreven is 11,5 mogelijk.
Wat als je met een nederlands voertuig naar België komt ?
Ze kijken in hun catalogus, gewicht vooras, gewicht achteras, totaal gewicht enz.
Als nederlandse vrachtwagen heb je het vlaggen met die extra 500 kg, en omgekeerd heb je als Belgische vrachtwagen het te stekken met die extra 500 kg. op je achteras .
JC
-
- Oldtimer
- Berichten: 4456
- Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: CDA wil minder verschillen per land
Tja, het is weer verkiezingstijd in Nederland he, dan roepen ze weer van alles om zieltjes te winnen, hoor je na 17 maart niets meer van......steenhaas1 schreef: ↑09 mar 2021, 20:51 Het CDA wil minder verschillen in regelgeving per land zoals het totaalgewicht per voertuig.
Nu maar hopen dat we ons zelf niet in de vingers snijden en het hier ook 40ton max wordt...
Meer bij T-O
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Re: CDA wil minder verschillen per land
Veel geblaat en weinig wol, zo zijn alle regeringen van eendert welk land.
JC