viewtopic.php?p=7779#p7779trucker10 schreef: ↑06 mar 2021, 14:41 Ik sprak erover met de buur ( transportbedrijf ) zo heeft hij een boete moeten aanvechten omdat de klant met verlof was en de chauffeur naar beperkte tijd in zo een zone had verbleven. De tijd bij het inrijden en uitrijden staat genoteerd en de gemiddelde snelheid was net boven de 20 km/u dus voor hun geen laden/lossen. Hoop papierwerk om ook 147€ te recupereren en ja ook de klant had een bijlage toegevoegd dat ze met verlof waren en ze dit niet hadden gemeld aan de transporteur, duurt 3 maand voor je de centjes terugkrijgt.
Ik was gisteren op zoek naar het verschil tussen laden en lossen EN plaatselijk verkeer.
Want volgens mij sluit het ene het andere niet uit, dacht ik
Misschien heeft het iets te maken met, laden en lossen geldt voor de straat, en plaatselijk verkeer zal dan meerder straten inhouden.
Want als je aan zo een straat komt, hoe kan jij nu weten of je nu doorgaand verkeer bent voor een uitgezonderd laden en lossen straat als je twee straten verder moet zijn. Dit geldt trouwens ook voor plaatselijk verkeer.
Hoe kan ik weten hoever die uitzondering van toepassing is ?
Mijn zoektocht heeft me niet verder gebracht als het volgende.
Laden en lossen moet je effectief iets laden of/en lossen, zoniet ben je doorgaand verkeer.
Ook al woon je daar en parkeer je je +3,5T voertuig op je oprit, je mag er niet in als je niet laad of lost.
Plaatselijk verkeer is als je daar om de ene of andere reden moet zijn.