'Belastingfraude bij onderaannemers van PostNL in België'
06-02-2021 | auteur ANP
BRUSSEL - De Belgische fiscus heeft onderzoek gedaan naar belastingfraude door meerdere pakketbezorgers die in het land voor onder meer PostNL werkten.
Volgens het Belgische zakenblad De Tijd zijn daarbij miljoenen aan belastingvorderingen opgelegd.
De Tijd heeft de hand weten te leggen op een aantal papieren van PostNL Pakketten België waarop de namen staan van onderaannemers die in België namens PostNL pakjes leverden.
Maar die zogeheten rittenlijsten roepen volgens de krant vragen op.
Zo staan op een lijst van begin 2019 bijvoorbeeld twee bedrijven die in de voorgaande jaren al failliet waren verklaard.
lees verder........
https://www.transport-online.nl/site/12 ... in-belgie/
Moderator: trucker10
-
- Oldtimer
- Contacteer:
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
-
- Oldtimer
- Contacteer:
Re: 'Belastingfraude bij onderaannemers van PostNL in België'
Naar PostNL en andere pakket diensten in Nederland mogen ze ook wel eens zo'n onderzoek doen.....
Er werken alleen maar onder aannemers van buitenlandse komaf met busjes die nog geen meter schadevrij zijn......
De ervaring leert dat dit niet de meest "slimme ondernemers" zijn......
En voor de prijs die ze per pakket krijgen kun je ook niet op een goede manier ondernemen.....
Er werken alleen maar onder aannemers van buitenlandse komaf met busjes die nog geen meter schadevrij zijn......
De ervaring leert dat dit niet de meest "slimme ondernemers" zijn......
En voor de prijs die ze per pakket krijgen kun je ook niet op een goede manier ondernemen.....
gr. Cor
-
- Oldtimer
- Contacteer:
nog maar eens een stukje uit de tekst geciteerd.......
Ook hebben verschillende firma’s op de lijsten officieel andere bedrijfsactiviteiten, bijvoorbeeld als bouwonderneming of kroeg.
Ingewijden zeggen tegen de krant dat er ook veel cash uitbetaald wordt bij de koeriers.
Sommige chauffeurs zouden niet eens een bankrekening hebben.
Daarnaast kunnen de onderaannemers onderling ritten aan elkaar uitbesteden en factureren.
Daarvan ontbreken soms geldige betaalbewijzen, bestelbonnen, contracten, transportdocumenten of zelfs commerciële correspondentie, aldus De Tijd.
Ook hebben verschillende firma’s op de lijsten officieel andere bedrijfsactiviteiten, bijvoorbeeld als bouwonderneming of kroeg.
Ingewijden zeggen tegen de krant dat er ook veel cash uitbetaald wordt bij de koeriers.
Sommige chauffeurs zouden niet eens een bankrekening hebben.
Daarnaast kunnen de onderaannemers onderling ritten aan elkaar uitbesteden en factureren.
Daarvan ontbreken soms geldige betaalbewijzen, bestelbonnen, contracten, transportdocumenten of zelfs commerciële correspondentie, aldus De Tijd.
gr. Cor
Vandaar dat de koerier die bij ons langskwam van post NL niet meer dezelfde is dan voor kerstmis, die kwam soms om 20 uur nog aanbellen, tegenwoordig is de nieuwe er al om 17 uur, op de berichtjes die we krijgen dat onze zending onderweg is vertrekt deze nu rond 11 uur, bij de andere stond dit er nooit bij.
Het zijn wel kleurlingen die bij ons komen, ook Franstalig.
Het zijn wel kleurlingen die bij ons komen, ook Franstalig.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt 

-
- Oldtimer
- Contacteer:
Is in Nederland niet anders Daniël, hier mogen ze tot 21.00 uur nog langs komen.
Wat ik begrepen heb van zo'n chauffeur, is dat ze verplicht een pakketje 3x moeten aanbieden (als je niet thuis bent, en niet is te leveren bij de buren) maar dit maar 1x betaald krijgen.
Vandaar dat ik al vaker een kaartje in de brievenbus (beneden, ik woon in een appartement) vond, met de mededeling dat ik niet thuis was (wat zeker wel zo was) en dat ik het pakket zelf maar moest ophalen bij een afhaalpunt in de buurt.
Zo hoeft hij niet 3x langs te komen, en gooit hij zijn pakketjes daar af.
Best wel begrijpelijk als je voor een pakket maar 1x de prijs betaald krijgt.
Vandaar dat ze terug moeten (in mijn ogen) naar personeel in vaste dienst, dan krijg je tenminste betaald naar gewerkte uren en niet per geleverde eenheid.
Wat ik begrepen heb van zo'n chauffeur, is dat ze verplicht een pakketje 3x moeten aanbieden (als je niet thuis bent, en niet is te leveren bij de buren) maar dit maar 1x betaald krijgen.
Vandaar dat ik al vaker een kaartje in de brievenbus (beneden, ik woon in een appartement) vond, met de mededeling dat ik niet thuis was (wat zeker wel zo was) en dat ik het pakket zelf maar moest ophalen bij een afhaalpunt in de buurt.
Zo hoeft hij niet 3x langs te komen, en gooit hij zijn pakketjes daar af.
Best wel begrijpelijk als je voor een pakket maar 1x de prijs betaald krijgt.
Vandaar dat ze terug moeten (in mijn ogen) naar personeel in vaste dienst, dan krijg je tenminste betaald naar gewerkte uren en niet per geleverde eenheid.
gr. Cor