Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Marcel1970
Oldtimer

Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden

Bericht door Marcel1970 »

Bij medewerkers van transport- en logistiekbedrijf Mainfreight is onzekerheid ontstaan over de arbeidsvoorwaarden. De directie heeft in een brief aangegeven de medewerkers niet langer te willen belonen volgens de cao.

https://www.transport-online.nl/site/12 ... orwaarden/
Bron transportonline
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Re: Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden

Bericht door cortrans »

Het moet niet gekker worden......
Als een bedrijf zelf komt met een andere regeling dan naleving van de CAO, kun je je handen in het vuur steken dat je (op termijn) er absoluut niet op voorruit zal gaan........
Kijk maar naar de HEMA, die eenzijdig over wil stappen op een veel minder gunstige detailhandel CAO ipv van hun eigen CAO.
De enige die er op voorruit gaat is het bedrijf zelf, anders zouden ze dit niet aanbieden......
En waar er 1 een winnaar is, moet er altijd een verliezer zijn (het personeel dus.....)
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
steenhaas1
Admin

Re: Onzekerheid bij medewerkers transportbedrijf Mainfreight door plannen nieuwe arbeidsvoorwaarden

Bericht door steenhaas1 »

Maar die eenheidsprijzen firma doet de expeditie zelf, Mainfreight is een transporteur (logistiek dienstverlener) die zich wel aan de transport CAO dient te houden. Ze mogen wel een eigen CAO instellen, maar alleen als die beter is voor de werknemers! En de vakbond(en) het oké vinden.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

En dat is dus niet het geval (net als bij de HEMA)
gr. Cor

BJC
Beroepschauffeur

Bericht door BJC »

De meeste vakbonden knikken mee met de bazen.
Ik heb het genoeg gezien, onder het mom van anders gaan er banen weg moeten.
En zij zijn de goei omdat ze jobs hebben gered.
Tja, ge moet een goeie vakbondploeg hebben die het voor de werknemers opnemen.
JC
trucker10
Admin
Contacteer:

Bericht door trucker10 »

Kijk wat er bij E5 mode gebeurt is, overname, geen sociaal bloedbad, maar op 450 medewerkers er toch 90 naakt ontslaan omdat ze een te hoge anciënniteit hebben.
Ik ken meerdere vakbondsafgevaardigden binnen E5, maar ze antwoorden me niet op mijn "messenger berichtjes "
Wij zijn blij dat we na 20 jaar en 9 maand het bedrijf de rug hebben toegekeerd en ik nu veel verder en meer plaatsen aandoe dan wat ik bij hun deed.
We hebben mooie tijden gekend, ook gezweet en gezwoegd tijdens de sezoens wissels en solden, veel uren tot 270 u/maand, nu is dit een pak minder +/- 200 u/maand nog, maar we worden een dagje ouder en .............
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door cortrans »

En toch wil ik niet te veel negatief afgeven op de bonden.
In Nederland hebben we meerdere vakbonden.
Bij mijn vorige werkgever (Hema) gaat het al jaren slecht, maar het is toch de FNV (waar het meeste personeel lid van is) die als enige bond, keer op keer zijn nek blijft uit steken voor de leden.
Andere bonden zoals CNV hebben gelijk hun hoofd naar er kant van de directie laten hangen.
Een bond KAN dus wel degelijk het verschil maken.....
gr. Cor

Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”