VEGHEL/ASTEN - Komend jaar wordt op de N279 tussen Veghel en Asten levensduurverlengend onderhoud uitgevoerd. Dat is noodzakelijk om de veiligheid te waarborgen. Zo worden binnenkort bij Laarbeek over een lengte van drie kilometer delen van de asfaltdeklaag vervangen en voegovergangen gerepareerd. In september zijn de op- en afritten naar de N270 bij Helmond aan de beurt.
Duidelijk is ook dat andere stukken asfalt op de N279 dicht tegen vervanging aan zitten. De provincie inventariseert momenteel welke stukken komend jaar nog meer in aanmerking komen voor levensduurverlengend onderhoud. Onlangs zijn extra werkzaamheden uitgevoerd tussen Helmond en Bakel waar over ruim 2 kilometer de deklaag deels is vervangen en afgelopen week zijn ernstig beschadigde voegovergangen bij Veghel gerepareerd.
Het was eigenlijk de bedoeling om deze essentiële werkzaamheden samen te laten vallen met de herinrichting van de N279. De aanbesteding daarvoor en dus ook de daaropvolgende werkzaamheden zijn echter vertraagd. Dat komt doordat de Raad van State zich nog niet heeft uitgesproken over de bezwaren op het Provinciaal Inpassingsplan N279 Veghel-Asten. Dat plan is in december 2018 vastgesteld door Provinciale Staten. Daarop zijn 69 individuele bezwaren ontvangen.
Gedeputeerde mobiliteit Christophe van der Maat had erop gerekend dat er dit voorjaar een uitspraak zou zijn. “Balen, zeker gezien het grote belang van dit project voor de doorstroming en de veiligheid, maar het is niet anders. De werkdruk bij de Raad van State is hoog en er zijn veel organisaties die allemaal even graag hun zaken behandeld zien om door te kunnen. We zijn wat dat betreft afhankelijk van de Raad.”
Alle voorbereidingen getroffen voor aanbesteding
De verwachting is nu dat de Raad van State dit N279-dossier in de tweede helft van dit jaar behandelt, maar dat is door de corona-uitbraak niet zeker. Mocht de zitting dan plaatsvinden en een voor de provincie gunstige uitspraak volgen, dan kan begin 2021 met de aanbesteding worden gestart. Dat is een jaar later dan gepland. Om te zorgen dat er geen verdere vertraging optreedt, worden alle voorbereidingen voor de start van de aanbesteding nu al getroffen.
De N279 in Noord-Brabant is bijna 60 kilometer lang en is een drukke noord-zuidverbinding. De herinrichting van de weg valt onder SmartwayZ.NL, een innovatief mobiliteitsprogramma dat bestaat uit acht deelopgaven. Wat betreft de N279 tussen Veghel en Asten worden aansluitingen en kruisingen ongelijkvloers gemaakt, bij Helmond wordt de weg om de wijk Dierdonk heen geleid en bij Veghel wordt het tracé uitgebreid naar 2x2 rijstroken. Zoals in de laatste voortgangsrapportage van SmartwayZ.NL aangegeven, is in samenwerking met het regionale bedrijfsleven wel al begonnen met slimme mobiliteitsmaatregelen op de N279.
Bron: https://www.transport-online.nl/site/11 ... hel-asten/
Extra onderhoudswerkzaamheden N279 Veghel-Asten
Plaats hier de u bekende belangrijke weg werkzaamheden aan de weg
Moderator: trucker10
Extra onderhoudswerkzaamheden N279 Veghel-Asten
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt 

Terug naar “Werkzaamheden aan de weg”
Ga naar
- Welkom
- CAO
- ↳ CAO in Nederland
- ↳ CAO in België
- ↳ CAO discussie
- Regels en Wetten
- ↳ Discussie regels en wetten
- ↳ Tol tarieven Oostenrijk
- ↳ Tol (Maut) tarieven Duitsland
- ↳ Tol tarieven België
- ↳ Digi tacho forum
- ↳ Nascholing (code 95, ADR etc.)
- ↳ Rij en rusttijden
- ↳ Discussie rij en rusttijden
- Transportnieuws
- ↳ Transportnieuws BeNeLux
- ↳ Transportnieuws buiten de BeNeLux
- ↳ Transportnieuws Duitsland
- ↳ Alles over de kilometer heffing in Nederland
- ↳ Al het nieuws met betrekking van het Corona virus
- ↳ Overnames & faillessementen
- ↳ Alles over de oorlog tussen Rusland en de rest van Europa
- ↳ Vluchtelingen in de EU
- ↳ Trucks en de toekomst.......
- ↳ Gestolen/vermist materiaal
- ↳ Werkzaamheden aan de weg
- ↳ Al het nieuws over de Brexit
- ↳ Ongevallen en ongelukken
- ↳ Ongevallen en ongelukken
- ↳ Ongevallen (waarbij doden gevallen zijn)
- Forum café
- ↳ Wist je dat?
- ↳ Wie ben ik tegen gekomen onderweg?
- ↳ Waar was ik?
- ↳ Mijn bestemming
- ↳ Wie is wie?
- ↳ Mijn werkgever
- ↳ Dit is mijn werkpaard
- ↳ Mijn gezondheids perikelen
- ↳ Felicitaties
- ↳ Navigatie topic
- ↳ In memoriam
- ↳ Opmerkelijk nieuws
- ↳ Formule 1
- ↳ Evenementen
- ↳ Truck racing topic
- ↳ Te koop/gratis aangeboden
- ↳ Overige (onzin)
- ↳ Verder praten over van alles en nog wat
- ↳ Vacatures in het transport
- ↳ Het Foto hoekje
- ↳ Foto hoekje van bedrijven
- ↳ Foto hoek van alle merken truck's
- ↳ Foto's van de vrachtauto waarin je rijdt
- Nieuws van de truck en/of trailer merken
- ↳ Nieuws over DAF trucks
- ↳ Nieuws over FORD trucks
- ↳ Nieuws over GINAF trucks
- ↳ Nieuws over IVECO trucks
- ↳ Nieuws over MACK trucks
- ↳ Nieuws over MAN trucks
- ↳ Nieuws over MERCEDES-BENZ / DAIMLER trucks
- ↳ Nieuws over NICOLA trucks
- ↳ Nieuws over RENAULT trucks
- ↳ Nieuws over SCANIA trucks
- ↳ Nieuws over TATRA trucks
- ↳ Nieuws over TESLA trucks
- ↳ Nieuws over VDL trucks
- ↳ Nieuws over VOLVO trucks
- ↳ Nieuws van overige Amerikaanse trucks merken
- ↳ Nieuws van overige Europese truck merken
- ↳ Nieuws van Truckmerken uit andere delen van de Wereld
- ↳ Nieuws over getrokken materiaal
- ↳ Nieuws over (nieuw) afgeleverde trucks/trailers van alle merken
- ↳ Foto's plaatsen met mUpload