Langzamer rijden als antwoord op Co2 probleem

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Langzamer rijden als antwoord op Co2 probleem

Bericht door Marcel1970 »

LANGZAMER RIJDEN ALS ANTWOORD OP CO2 PROBLEEM

Nederland moet nu dus langzamer rijden om daarmee de CO2 uitstoot zodanig te beperken dat we weer woningen kunnen bouwen.
Wat een goed idee, en wat zal dat een stuk schelen!
Vooral nu onze buren, de Duitsers een wetsvoorstel om 130 km per uur als maximum in te stellen voor de Autobahn hebben weggestemd.

https://bigtruck.nl/blog/item/langzamer ... 2-probleem
Bron big truck
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4675
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Langzamer rijden als antwoord op Co2 probleem

Bericht door cortrans »

Tuurlijk hebben ze gelijk dat dit als klein landje in Europa niet gaat werken als de omringende landen niet mee doen.
Maar een lagere maximale snelheid heeft (buiten het Co2 probleem) nog een voordeel, en dat is namelijk, dat de onderlinge snelheden tussen alle voertuigen meer gelijk komt te liggen, zodat het gevaar minder wordt en er minder ongevallen zullen gebeuren.
Ik weet het, ook dit is een utopie, omdat de bestuurders van snelle auto's dit nooit zullen willen.......
(en de regering zelf eigenlijk ook niet, omdat harder rijden, een hoger verbruik geeft, en dit dus weer meer inkomsten voor de schatkist is) :shock: :o
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Gebruikersavatar
steenhaas1
Admin
Berichten: 1830
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:34

Re: Langzamer rijden als antwoord op Co2 probleem

Bericht door steenhaas1 »

Langzamer rijden heeft nog een nadeel wat de verkeersdoorstroming belemmerd, de onderlinge afstand wordt kleiner.
Hierdoor kan er moeilijker in en uitgevoegd worden, wat je nu ook al ziet bij het treintje rijden door ons.
Daarom is de maximumsnelheid op de A20 (Terbregse-Kleinpolderplein) in de spits 100km/u en buiten de spits 80 km/u.
Op wegen met weinig op-en afritten speelt dit minder, op de 5 strooks A2 vergt het ook gewenning om linker rijstroken te gebruiken omdat dat indruist tegen het gevoel dat je alleen naar links gaat om in te halen. Als je niet harder rijdt als de rest vind t men het onnatuurlijk om naar links te gaan.
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4675
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Langzamer rijden als antwoord op Co2 probleem

Bericht door cortrans »

Nou, dat ik ben ik niet met je eens hoor Henk.........
Ik zie tegenwoordig juist nergens meer iemand op de rechterbaan rijden, het lijkt wel of deze baan besmet is :lol:
Vrijdag heb ik nog meermalen naar een Nederlandse collega trucker geseind dat hij naar rechts kon nadat hij mij ingehaald had, maar hij bleef echt (onnodig) kilometers lang op de 2e baan rijden op de A16 :twisted: :shock: :o :?
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Gebruikersavatar
Marcel1970
Oldtimer
Berichten: 2915
Lid geworden op: 20 jun 2019, 11:36

Re: Langzamer rijden als antwoord op Co2 probleem

Bericht door Marcel1970 »

Snelheidsverlaging kan stikstofimpasse voor wegenprojecten oplossen

evofenedex, de behartiger van de handels- en logistieke belangen van 15.000 bedrijven, bepleit een duurzame oplossing van de stikstofproblematiek. Bedrijven maken zich door de stikstofcrisis volgens de vereniging zorgen over de toekomst.

https://www.transport-online.nl/site/10 ... -oplossen/
bron transportonline.
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”