Klopt helemaal Mattieu, maar ik ben niet de persoon die ze besteld heb he

Nu rij ik met een 5 lader motorwagen met grote dagcabine met 330 pk, en die trekt prima. Onze 9 laders hebben 400 pk, en doen het ook prima.
Toen ik bij de chef moest komen dacht ik dat ik de 1933 Actros binnenkort van mijn collega zou krijgen die in maart met pensioen zou gaan, een 2 lader met aanhanger erachter van 1 jaar oud. Tot mijn verbazing werd het dus 1 van deze 2 Actros L trekkers met Gigaspace cabine’s met een 6 lader oplegger erachter….. Tja, daar zeg ik geen nee tegen het tot mijn pensioen over 2,5 jaar.
Blijkbaar zijn de levertijden van Groenewold en Tijhof zo lang, dat de keuzes tegenwoordig vallen op de veel sneller leverbare opleggers, ool al kunnen die minder auto’s vervoeren, maar ben je ook sneller van een ander probleem af, de hoogte met laden, jou wel bekend in Nederland met viaducten van 4 meter, zoals de A4 bij Roelofarendsveen.
Het is een keuze van de directie / wagenparkbeheerder om over te stappen op dit materiaal. En waarom dan een Gigaspace cabine? ik weet het niet, maar mij hoor je niet klagen als binnenland chauffeur die de grens niet over komt

En heb ik met 6 auto’s erop 450 pk nodig? Nee, maar wel lekker toch?
En vergeet niet, die trekkers zijn voor ons goedkoper omdat we zelf dealer zijn van Mercedes trucks, wie weet zijn het wel afbestelde trucks of zo?
Als deze 2 afgeleverd worden, rijden er dan 4 van zo rond bij ons, dus…...
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 5 lader auto transporter