In Spanje is een veewagen gecontroleerd, waarvan de NL chauffeur op de kaart van een (zijn?) vrouw reed.
Meer in de Telegraaf
Tachofaude in Spanje
Moderator: trucker10
- steenhaas1
- Admin
Tachofaude in Spanje
aan het eind van de weg
leggen we weer een nieuw stuk
leggen we weer een nieuw stuk
Re: Tachofaude in Spanje
Moord en brand schreeuwen, veiligheid in gevaar gebracht
Die man heeft gegokt en serieus verloren, maar ........ zal het ook niet voor zij plezier gedaan hebben.
Het spijtige is dat als ik naar onze regering kijk, deze een marathon debat gedaan hebben van + 40 uur, maar o-wee als iemand anders geld wil verdienen door te werken en zijn eigen vrijheid op te offeren.
Ik heb in het verleden ook gezondigd om de klant tevreden te houden, nu ben ik daar ietsjes diplomatischer in geworden en hanteer ik wat de overheden ons opleggen > zware boetes, wil de tegenpartij het anders ben ik niet verlegen om die via bericht ( mail, sms, papier ) kenbaar te maken.
in 99,9% van de gevallen onthouden ze zich, komt er toch die 0,01% dan moet je op dat ogenblik ook nog eens die controle krijgen, >mijn laatste langs de weg is alweer TWEE jaar geleden.

Die man heeft gegokt en serieus verloren, maar ........ zal het ook niet voor zij plezier gedaan hebben.
Het spijtige is dat als ik naar onze regering kijk, deze een marathon debat gedaan hebben van + 40 uur, maar o-wee als iemand anders geld wil verdienen door te werken en zijn eigen vrijheid op te offeren.
Ik heb in het verleden ook gezondigd om de klant tevreden te houden, nu ben ik daar ietsjes diplomatischer in geworden en hanteer ik wat de overheden ons opleggen > zware boetes, wil de tegenpartij het anders ben ik niet verlegen om die via bericht ( mail, sms, papier ) kenbaar te maken.
in 99,9% van de gevallen onthouden ze zich, komt er toch die 0,01% dan moet je op dat ogenblik ook nog eens die controle krijgen, >mijn laatste langs de weg is alweer TWEE jaar geleden.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt 

-
- Oldtimer
- Contacteer:
Klopt Daniel, echter ben ik wel bang dat als je een klant/werkgever een vinger geeft, hij/zij later een hele hand willen, en waar houdt het dan op hè?
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
De hele handhaving op rijtijden is doorgeslagen.
Compleet!!
En dat allemaal onder het mom van veiligheid het gaat echt nergens meer over. En dan degene die over die regelgeving beslissen mogen 40 uur achter elkaar vergaderen. Vandaar dat het fout gaat. Ik ben in mijn tijd bij Boekel een aantal keren aangehouden maar nog nooit een bekeuring gehad, terwijl ik echt wel eens een foutje maakte.
-
- Oldtimer
- Contacteer:
Tja, hoe je het ook went of keert, rijden op een andermans kaart is nooit goed te praten.
gr. Cor
Dat zeg ik ook niet.
Heb je hem overigens zien zitten. In de boeien?
Je word gewoon hetzelfde behandeld is een moordenaar of verkrachter. Als we wat verder zijn word je uit de auto getrokken als je vergeten bent je tacho op laden lossen te zetten of een landcode bent vergeten.
Gaat gewoon nergens meer over
-
- Oldtimer
- Contacteer:
Ik vind (persoonlijk) dat de aanpak en het opblazen van het verhaal ook wel wat ver gaat.
Is dit fraude, ja, moet dit zwaar bestraft worden, ja
Had dan "iets" te lang doorgereden op je eigen kaart, dat is minder erg dan dit, maar om hem gelijk in de boeien te slaan?
Maar misschien heeft de chauffeur zich wel verzet tegen zijn aanhouding he?
Is dit fraude, ja, moet dit zwaar bestraft worden, ja
Had dan "iets" te lang doorgereden op je eigen kaart, dat is minder erg dan dit, maar om hem gelijk in de boeien te slaan?
Maar misschien heeft de chauffeur zich wel verzet tegen zijn aanhouding he?
gr. Cor