GEA
Moderator: trucker10
Re: GEA
Dank je Liene.
Eerlijk is eerlijk, ik heb enkel de 1e 10 minuten gezien.
Ik ken deze boerderij (in Woubrugge) ondertussen beter dan m'n eigen erf.
Maar de boerderij zelf en het management van de veehouders is erg strak en zeer goed over nagedacht.
Groet Ron
Eerlijk is eerlijk, ik heb enkel de 1e 10 minuten gezien.
Ik ken deze boerderij (in Woubrugge) ondertussen beter dan m'n eigen erf.
Maar de boerderij zelf en het management van de veehouders is erg strak en zeer goed over nagedacht.
Groet Ron
Melkrobots, voerrobots en transport naar Scandinavie, heeft allemaal 1 ding gemeen.....Ayla
-
- Oldtimer
- Contacteer:
hoi Ron, wat een leuk filmpje (nou ja, filmpje??? 3 kwartier hahah)
Leerzaam om te zien in ieder geval, al is mijn Engels niet zo best
Leerzaam om te zien in ieder geval, al is mijn Engels niet zo best
gr. Cor
Zonder (auto) transport staat alles stil
onderweg te spotten met een 3 lader auto transporter
Vandaar dat ik schreef dat ik enkel de eerste 10 minuten heb bekeken, te weinig geduld van mijn kant.
Het engels van de meeste Nederlanders is veel beter dan ze hunzelf toe vertrouwen, dat ben ik bij jou ook redelijk van overtuigd Cor.
De technische termen in een andere taal moet je jouw eigen geen zorgen maken, heeft mij ook nog wel wat tijd gekost (evenzo als met de franse en italiaanse termen) en sommige van de nederlandse termen zijn gewoon raar vertaald (Liner in het engels, is in het nederlands.....tepelvoering

Groet Ron
Melkrobots, voerrobots en transport naar Scandinavie, heeft allemaal 1 ding gemeen.....Ayla
Dan ben je nog mooi op tijd voor een LOI cursus op op kosten van STL via je opleiding budget.
Ik heb het er op gegooid dat ik wil kunnen communiceren op DC’s.
Natuurlijk is het ook altijd handig op vakantie.

-
- Oldtimer
- Contacteer:
Klopt Lien, maar op mijn leeftijd heb ik daar geen zin meer in. Ik kan mijn prima reden met handen en voeten.
Ik heb mij altijd in Europa weten te redden, met mijn steenkool Engels, du met de vakanties gaat dat ook wel.
Helaas (zoals in Frankrijk) zijn er nog steeds mensen die het vertikken om in het buitenland in het Engels te communiceren (ook al kunnen ze het wel.
Ik heb mij altijd in Europa weten te redden, met mijn steenkool Engels, du met de vakanties gaat dat ook wel.
Helaas (zoals in Frankrijk) zijn er nog steeds mensen die het vertikken om in het buitenland in het Engels te communiceren (ook al kunnen ze het wel.
gr. Cor
Het valt me ook niet heel erg mee net al die uitzonderingen hoor Cor. Het gaat mij eigenlijk ook meer om het praten. Maar het is niet verkeerd om op latere leeftijd de hersenen een beetje aan het werk te zetten.
Had ik het maar bijgehouden na mijn schooltijd… maar toen leefden we nog in een andere tijd.
Had ik het maar bijgehouden na mijn schooltijd… maar toen leefden we nog in een andere tijd.
-
- Oldtimer
- Contacteer:
Juist, hier het zelfde probleem, alleen heb ik al een tijdje problemen met mijn “korte termijn” geheugen, en dan is het volgen van een cursus een probleem
gr. Cor
Cor, het leren en trainen is meestal een kwestie van willen (vat dit niet verkeerd op!) en dat is het belangrijkste ingredient om de hersenen te stimuleren/activeren (ik doe zelf en ben omringd door mensen betrokken bij trainingen en hoe we 'moeilijk trainbaren' trainen kunnen. Ikzelf ben ook zo'n 'moeilijk trainbare').
Het korte termijngeheugen kan een beetje omgaan worden, door elke dag te trainen en regelmatig hetzelfde te doen, repeterend trainen.
Je hoeft ook niet alles tegelijk te doen
Voor talen is voor veel mensen de app Duolingo (gratis) een goede hulp. Elke dag ff 1 lesje, of 10 minuten en kijk eens hoieveel je al opsteekt.
Groet Ron
Het korte termijngeheugen kan een beetje omgaan worden, door elke dag te trainen en regelmatig hetzelfde te doen, repeterend trainen.
Je hoeft ook niet alles tegelijk te doen

Voor talen is voor veel mensen de app Duolingo (gratis) een goede hulp. Elke dag ff 1 lesje, of 10 minuten en kijk eens hoieveel je al opsteekt.
Groet Ron