TLN waarschuwt voor chaos bij grenzen, extra CO2-uitstoot en hogere kosten door nieuwe tachograafregel

Plaats in dit topic alleen nieuws met betrekking tot nieuws uit de BeNeLux

Moderator: trucker10

Plaats reactie
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4451
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

TLN waarschuwt voor chaos bij grenzen, extra CO2-uitstoot en hogere kosten door nieuwe tachograafregel

Bericht door cortrans »

TLN waarschuwt voor chaos bij grenzen, extra CO2-uitstoot en hogere kosten door nieuwe tachograafregel
18-01-2022 | auteur Redactie


ZOETERMEER - Vanaf 2 februari moeten alle vrachtwagenchauffeurs bij of net na de grens stoppen om handmatig in de tachograaf aan te geven dat zij een landsgrens passeren.
Dat leidt mogelijk tot chaos bij grensovergangen, onnodige extra CO2-uitstoot en hogere kosten voor vervoerders, waarschuwt Transport en Logistiek Nederland (TLN).
De verplichting is onderdeel van het Mobility Package, een pakket van Europese wet- en regelgeving voor het goederen- en personenvervoer.
Vanaf 2 februari wordt de tachograaf ook gebruikt om te controleren wanneer een chauffeur in het buitenland rijdt.

lees verder......
https://www.transport-online.nl/site/13 ... raafregel/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
trucker10
Admin
Berichten: 1025
Lid geworden op: 14 jun 2019, 19:47
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: TLN waarschuwt voor chaos bij grenzen, extra CO2-uitstoot en hogere kosten door nieuwe tachograafregel

Bericht door trucker10 »

Dat ze de schade formulieren maar aanvullen, het loopt soms in de pitstraat ook verkeerd af bij een stop and go.
Voor de controleurs zal het makkelijk zijn, al wie niet stopt, zou eens niet in orde kunnen zijn, ofwel stond de tacho nog op het land dat hij binnenrijdt of hij vergeet het.....
Wat mij stoort zijn die amper 60 uren de week nog, daar ik periodes heb gehad dat ik er toch vlotjes 63 tot 67 bij elkaar trapte op 5 dagen, al wie nu 6 dagen gaat rijden mag nog amper uren doen.
Ook ik, raak nog wel eens de weg kwijt ;)
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4451
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: TLN waarschuwt voor chaos bij grenzen, extra CO2-uitstoot en hogere kosten door nieuwe tachograafregel

Bericht door cortrans »

Tja, blijkbaar moet het vak naar de vredommenis geholpen worden......
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Gebruikersavatar
ELZEN106
Beroepschauffeur
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 jun 2019, 20:03

Re: TLN waarschuwt voor chaos bij grenzen, extra CO2-uitstoot en hogere kosten door nieuwe tachograafregel

Bericht door ELZEN106 »

trucker10 schreef: 18 jan 2022, 22:00
Wat mij stoort zijn die amper 60 uren de week nog, daar ik periodes heb gehad dat ik er toch vlotjes 63 tot 67 bij elkaar trapte op 5 dagen, al wie nu 6 dagen gaat rijden mag nog amper uren doen.
Ben al blij met 27 uur in 3 dagen. Eigenlijk nog te veel, denk er aan om een dag minder te gaan werken.
cortrans
Oldtimer
Berichten: 4451
Lid geworden op: 13 jun 2019, 22:55
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: TLN waarschuwt voor chaos bij grenzen, extra CO2-uitstoot en hogere kosten door nieuwe tachograafregel

Bericht door cortrans »

Invoeren landcode hoeft niet óp de grens
Arjan Velthoven – 10 februari 2022


Sinds 2 februari is het door het nieuwe Mobiliteitspakket verplicht om bij het overschrijden van een landsgrens de landcode in de tachograaf aan te passen.
Die aanpassing hoeft echter niet per sé op de grens te gebeuren.
Vrachtwagens die stilstaan op de vluchtstrook, files bij de grensovergang.
De afgelopen week waren er veel van dit soort berichten te lezen.
Het oponthoud ontstaat door chauffeurs die de landcode op de grens willen veranderen.
Daarmee lijkt aan de vrees van TLN en ook de Vlaamse TLV te worden voldaan.
Zij waarschuwden voorafgaand aan 2 februari voor chaos.

lees verder........https://www.ttm.nl/it/tachograaf/invoer ... ns/143837/
gr. Cor

Zonder (auto) transport staat alles stil

onderweg te spotten met een 2 lader auto transporter
Plaats reactie

Terug naar “Transportnieuws BeNeLux”